שיווק ופרסום

מוגזם? פרסומת חדשה מציגה מספר מקועקע של ניצולי שואה

הקמפיין "ישראלי אמיתי לא משתמט" חוזר, ומשלב ויז'ואל של מספר מקועקע על היד של ניצולי שואה כדי לעודד גיוס. האם באמת יש בעיית השתמטות בצה"ל?
מערכת ice | 
יוזמות חברות הטכנולוגיה לאירועי יום השואה (צילום pexels)

לקראת יום העצמאות ה-74, הפרסומאי רמי יהושע השיק מחדש את קמפיין "ישראלי אמיתי לא משתמט". הפעם יהושוע לא הסתפק בסמיכות ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, אלא בחר למקד את הקמפיין תחת הסלוגן "דע מאין באת ולאן אתה הולך", תוך שילוב ויז'ואלים של דיסקיות צה"ליות, עם לא פחות ממספר המקועקע על היד של ניצולי השואה.

"בחרנו לצאת באמירה חזקה המדגישה את החיבור ומבטאת את עמידתנו האיתנה כחברה ישראלית בה ישראלי אמיתי לא משתמט", מסביר יהושוע.
 


בדו"ח שפרסם מבקר המדינה בשנה שעברה, עלה כי 6.8 אחוז מכלל המשתחררים מצה"ל קיבלו פטור על רקע נפשי, נתון שמצביע לדברי בכירים בצה"ל על ירידה במוטיבציה ותופעה של התחזות. "אנחנו פעלנו כדי לחקור את הדברים הרבה יותר לעומק להקטין את היקף הפטור הנפשי, בהגדרה. הערך, או האתוס של השירות הוא נשחק", הצהיר תא"ל אמיר ודמני ראש חטיבת התכנון ומִנהל כוח האדם בצה"ל.

"התופעה של התחזות היא שולית, חיילים באים לקב”נים כי רע להם", הסביר פרופ' חיים קנובלר אלוף במיל' ומי שהיה בעברו אחראי על מערכת בריאות הנפש בצה"ל, בראיון לטלוויזיה החברתית. "באוכלוסייה הכללית יש הרבה יותר מזה אנשים שסובלים ממחלות של הרגש. במקום לראות את המספרים בקונטקסט הזה, ולהגיד 'יש בעיה, יש נשר נפשי' וכו' - זה למעשה פופוליזם".
קנובלר הסביר שקציני כח אדם פועלים מתוך לחץ וביקורת של ציבורית ולא מתוך הסתמכות על גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש. בהקשר הזה, אפשר לראות את הקמפיין ככזה שעשוי להזיק, ולפגוע בחיילים או מועמדים לגיוס שחשים מצוקה נפשית, ולמנוע מהם לבקש עזרה.
קנובלר אף התייחס לתוכנית חדשה שביקש צה"ל לפתח, כדי לגייס חיילים הסובלים ממצוקה נפשית ולהקטין בכך את כמות הפטורים: "זה אומר שמעמיסים על אותה מחלקת בריאות הנפש, חיילים שיהיה צריך לעקוב אחריהם ולוודא את שלומם הנפשי באופן קבוע ואולי אפילו יום אחרי יום. זה בטוח יעלה את שיעור ההתאבדויות בצה”ל".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה