שיווק ופרסום

מרגש: בעלי מוגבלויות באיל"ן משתתפים בהכנת עציצים למפוני העוטף

כ-100 בוגרים עם מוגבלויות פיזיות, חברי מרכז יום בית מרים של עמותת איל"ן בחיפה, לוקחים חלק במיזם להכנת עציצים ושתילי נוי עבור תושבי העוטף אשר פונו מבתיהם

מערכת ice | 
פרויקט "לזרוע את האור" (צילום איל"ן חיפה)
מרכז יום בית מרים של עמותת איל"ן בחיפה, לוקח חלק במיזם הארצי 'לזרוע אור' ושותל עציצים למגורים הזמניים של תושבי העוטף אשר פונו מבתיהם. בפעילות משתתפים כ100 בוגרים חברי מרכז היום, עם מוגבלויות פיזיות שונות. 
במסגרת המיזם, חברי המרכז נרתמים על אף המורכבות הפיזית, להכנת שתילים ועציצים לתושבי העוטף אשר פונו מבתיהם בעקבות המלחמה הקשה למגורים זמניים במלונות וביישובים מארחים. התושבים אשר פונו הינם רחוקים מהסביבה הטבעית המוכרת להם, מהמרחב החקלאי ומתחושת הבית וכחלק ממטרת המיזם, להקנות להם תחושת בית ככל האפשר. 
כמיל סכס, חבר איל"ן, בן 45, עם רככת עצמות ומוגבלות תנועה ברגליים ובידיים, מתנייד בכיסא ממונע, שיתף: "הידיעה שהעציצים הגיעו למפונים מהעוטף שימחה אותי, כי ידעתי שזה עושה להם טוב בלב, בתקופה כזאת קשה ועצובה. אני מאוד אוהב את העבודה בגינה בבית-מרים, ולומד על עצמי ועל הטבע בזכות הגינון, אני שמח שיוצא מזה משהו טוב".
"האפשרות להיות בצד הנותן ולקחת חלק בתמיכה ובסיוע למי שנפגעו במתקפה הנפשעת מרגשת מאוד את מקבלי השירותים במרכז היום, והתרומה היא הדדית. הזרעים נזרעו בגינה ייעודית שהוקמה במרכז היום ועם צמיחת הצמחים נשתלים בעציצים מידי יום", סיפרה דפנה הולנברג מנהלת בית מרים- מרכז היום של איל"ן בחיפה.

"הפעילות ההתנדבותית שולבה כחלק משגרת הטיפולים והפעילות הניתנת לחברי איל"ן במרכז היום. את העציצים צובעים חברי המרכז בשיעורי יצירה במטרה לשפר יכולות כדוגמת מוטוריקה עדינה ולפעולת השתילה גם כן תרומה לתפקודים ולטווחי התנועה של אנשים עם מוגבלות. לזה מתווסף גם ערך הנתינה שהינו חשוב ביותר", הוסיפה הולנברג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה