פרויקטים

התחדשות עירונית באור יהודה: צפו בכנס המלא!

עם מגוון מיזמי פינוי-בינוי ותמ"א 38, ממצבת עצמה אור יהודה כאחת הערים העסוקות בתחום ההתחדשות העירונית. ראש העיר, ליאת שוחט: "אנו מצמצמים פערים מול ערים אחרות". עו"ד נעמה אריאל: "יש ראייה כוללת לתכנון של העיר"


אחרי שנים ארוכות, במהלכן נשאו תושבי אור יהודה את עיניהם אל עבר הערים השכנות בבקעת אונו בציפייה לשיקום שכונות משלהם, הגיעה השעה. לפני כחודש החל שלב ההריסה בפרויקט הפינוי-בינוי הראשון בתולדות העיר הוותיקה, וסיפק עדות מהשטח לתנופת התחדשות העירונית העוברת על אור יהודה.


חידוש השכונות הישנות, הגדלת היצע הדיור, פיתוח מוקדי מסחר ותעסוקה, וכמובן האינטראקציה בין הגורמים השונים הפועלים בתחום - כל אלה עמדו במרכז כנס ההתחדשות העירונית של אתר ice. באירוע נטלו חלק ראש העיר אור יהודה, ליאת שוחט ועורכי הדין נעמה ואלעד אריאל, הבעלים של משרד אריאל ושות', המלווה דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית.

"התחלה של התחדשות עירונית היא תמיד מרגשת", הדגישה עו"ד נעמה אריאל. "באור יהודה יש יש ראייה כוללת לתכנון של העיר". כדוגמה הביאה עו"ד אריאל את שכונת הסחל"ב, בה מקודם פרויקט התחדשות עירונית מסקרן במיוחד. מדובר במיזם יוצא דופן, במסגרתו עתידים להיהרס בתי התושבים, כשדירותיהם החדשות ייבנו על קרקע חלופית, על רקע הקרבה המסוכנת לשדה התעופה בן גוריון. "כיום מתגוררים דיירים במקום שהוא אסור", הבהירה ראש העיר שוחט והוסיפה כי טובת התושבים ניצבת כל העת לנגד עיניה.
נושא אחר בכנס עסק בתיקונים המוצעים לתקן 21. "התקן במתכונתו המשדורגת בא לאזן בין המשולש של יזם-רשות מקומית-בעלי דירות", הסביר עו"ד אלעד אריאל. לדבריו, "הדבר אמור להגביר את הוודאות בקרב הדיירים, ולאזן את החשש שגם כך קיים לפני בנייה". צפו בכנס התחדשות עירונית באור יהודה