פרויקטים

HaGada אורבנית: הפרויקט של פרשקובסקי שם את הצפון הישן במרכז

באחד המוקדים הנחשקים בתל אביב, מופנה הפוקוס לרחוב בני דן, שם מובילה החברה את פרויקט היוקרה HaGaDa – המבקש למקסם את יתרונות האזור, להתאים את סטנדרט המגורים למאה ה-21, ולספק "שילוב מנצח בין טבע לעירוניות"            

פרויקט HaGada בצפון הישן של תל אביב. הדמיה: סנאפשוט
תנופת הבנייה ברחבי תל אביב מורגשת היטב, כשבשטח היקף הפרויקטים גדל והולך בהדרגה. אחד ממוקדי הפעילות השוקקים הוא הצפון הישן, הממצב עצמו בין האזורים המבוקשים ביותר בעיר.
הצפון הישן תחום בין נחל הירקון מצפון, שדרות בן גוריון מדרום, רחוב אבן גבירול ממזרח וחוף הים ממערב – והוא חלק מרובע 4, לו אישרה הוועדה המקומית בתל אביב תוכנית ייעודית המסדירה את זכויות הבנייה ומייצרת פוטנציאל של אלפי יחידות דיור נוספות.
לדברי האדריכלית לריסה קופמן, מנהלת מחלקת תכנון מרכז העיר בעיריית תל אביב-יפו, "לפרויקטים ברובע 4 ובצפון הישן, חשיבות רבה בהגדלת היצע המגורים ובמשיכת אוכלוסייה חדשה. לצד חידוש ומיגון המבנים, ניתן דגש נרחב גם למרחב הציבורי, עם בניית מבני ציבור ומוסדות חינוך, לצד הקמת תשתיות תחבורה מתקדמות ושבילי אופניים. הצפי לשנים הקרובות הוא למימוש גבוה של מיזמי בנייה ברובע, תוך שמירה על המרקם בהיבט של נפחי הבנייה ומאפייני הבינוי".  
כאשר מביאים בחשבון את היצע הדירות באזור, שכבר היום מתקשה להדביק את הדרישה, ואת האיכויות הרבות שמציע הצפון הישן – ברור כי לפעילות הנדל"נית יש אפקט משמעותי גם בכל מה שנוגע להיבט הכלכלי.
"מדובר במגורים שמתחילים להסתמן כיוקרתיים ביותר בתל אביב ובמחירים הגבוהים ביותר", מנתח אוהד דנוס, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר, והבעלים של משרד דנוס-להט. לדבריו, "מתחילת הקורונה המחירים באזור עלו בשיעור של 20%-30%. כיום הם עומדים סביב 65 אלף שקל למ"ר ועם פוטנציאל להמשיך ולטפס – במיוחד כשאנו רואים שהדירות שיוצאות למכירה נחטפות במהירות. הפרויקטים בצפון הישן מיועדים בעיקרם לאוכלוסייה מבוססת, שרוצה לגור באחד המוקדים האטרקטיביים בתל אביב וליהנות מכל העולמות".
קו ראשון לירקון
דוגמה מובהקת להתעוררות הצפון הישן, מהווה רחוב בני דן, שם מובילה חברת פרשקובסקי את פרויקט HaGaDa – קומפלקס מגורים יוקרתי על גדת הירקון, שכבר מסומן כאחד המיזמים הבולטים באזור.
מדובר בפרויקט בבני דן 68 ו-70, במסגרתו יהרסו ויפונו שני מבנים על 55 דירותיהם, כשאת מקומם עתידים לתפוס ארבעה מבנים מודרניים בני 7 קומות, בצורת האות ח' הכוללים 106 דירות. החברה כבר השיגה את הסכמתם של בעלי הדירות לקידום הפרויקט, שעל תכנונו מופקד משרד האדריכלים המוביל ברעלי לויצקי כסיף. עם קבלת היתר הבנייה ותחילת העבודות, הצפי לאכלוס הוא בתוך כשלוש שנים.

"חווית מגורים מודרנית, הרמונית ושלמה". פרויקט HaGada (הדמיות סנאפשוט)
במסגרת פרויקט HaGaDa, ובהתאם למדיניות העירייה, מבקשת פרשקובסקי להתכתב עם אופיו הפסטורלי של הרחוב והאזור, ולמקסם את יתרונותיו. "יש כאן שילוב מנצח בין הטבע לבין האורבניות של העיר הגדולה, המאפשר ליהנות מהשקט והאיכות של הצפון הישן של תל אביב מחד, ומאידך להיות בקו ראשון לפארק הירקון, ובקרבה לבתי ספר וגני ילדים, לחוף הים ולמוקדי הבילוי והקניות המובילים – דוגמת הנמל, כיכר המדינה, דיזינגוף ואבן גבירול", אומר מנכ"ל פרשקובסקי, חיים קראדי.
גם בהיבט התחבורתי, מציע המיזם מיקום אופטימלי, בזכות נגישות לכניסות וליציאות מתל אביב, נתיבי איילון וכביש 4. עבור אלו הנדרשים להסתייע בתחבורה הציבורית, יעמדו הרכבת הקלה ורכבת ישראל, וכן קווי אוטובוס רבים, עירוניים ובין עירוניים.
יזמית ומבצעת
כחלק מהשאיפה להתאים לכל רוכש בפרויקט דירה על פי צרכיו ותקציבו, בפרשקובסקי מקפידים על תמהיל מגוון. בהיצע דירות של 2, 3, 4, 4.5 ו-5 חדרים עם מרפסות בגדלים שונים, כמו גם דירות גן ייחודיות עם חצרות במגוון גדלים, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים בשטחים של 240-110 מ"ר עם מפתחים גדולים, המכניסים פנימה את הטבע העירוני ופונים לנוף פנורמי של תל אביב וגוש דן. ההסתכלות בפרויקט היא על קהל יעד המורכב ממשפרי ומצמצמי דיור, מתל אביב עצמה ומיישובים מרוחקים יותר.

מנכ"ל פרשקובסקי, חיים קראדי (צילום טל גבעוני)
המיזם, יש להדגיש, ייבנה בדגש על איכות החומרים ובהתאם לעקרונות הבנייה הירוקה, לצד בידוד תרמי ואקוסטי בתקנים מחמירים. דיירי הפרויקט ייהנו ממפרט טכני עשיר ובלתי מתפשר, שיאפשר גמישות תכנונית בתוך חללי הדירות. כל אחד מארבעת הבניינים יכלול לובי מרוהט ומהודר, בעיצובו של המעצב הנודע מיכאל אזולאי, כשמכל נקודה בפרויקט ניתן יהיה להתחבר לשביל פנימי המוביל ישירות אל פארק הירקון. כדי לשמור על האינטימיות של הפרויקט, תוקם חצר פנימית עם צמחייה ירוקה ופינות ישיבה, שתהווה גם נקודת מפגש למשפחות ולילדים. בנוסף, לרשות הדיירים יעמוד חניון דו קומתי וחדר אופניים פרטי.
העובדה כי פרשקובסקי אוחזת בפרויקט גם בכובע החברה היזמית וגם בכובע החברה המבצעת, מאפשרת לה לפשט ולייעל את תהליכי בנייה, לשמור על לוחות הזמנים, לספק בקרה ופיקוח רציפים, ולא פחות חשוב – להעניק כתובת ברורה לכל נושא וליווי צמוד לבעלי הדירות ולרוכשים החדשים.
"השורה התחתונה ברורה", מסכמים בחברת פרשקובסקי, "פרויקט HaGaDa מספק חווית מגורים מודרנית, הרמונית ושלמה, הממזגת בין חיי קהילה, תרבות, פנאי ואיכות חיים – וכל זאת בבנייה מוקפדת ואקסקלוסיבית".