פרויקטים

העוגן הכלכלי של הדרום: עסקים, מגורים ופנאי – הכירו את פארק ההיי-טק החדש

פארק ההיי-טק והעסקים של אשדוד מעלה הילוך. החזון: מתחם אורבני ושוקק בעירוב שימושים, שימשוך אוכלוסייה צעירה, חברות מובילות ומשקיעים – וישנה את פני האזור. איזו הזדמנות מציע המתחם ומה כבר מתחדש בשטח? יצאנו לבדוק

אחרי עשורים רבים בהם השתרך אזור הדרום מאחור בכל מה שנוגע למתחמי תעסוקה, מגיעה מאשדוד הבשורה – העירייה המקומית מקדמת במרץ את הקמתו של פארק היי-טק ועסקים מתקדם ומודרני, כשהיעד הוא אחד: לייצר מציאות חדשה ולהפוך את המתחם לעוגן הכלכלי של העיר והאזור כולו.
"מדובר בפרויקט ראשון במעלה ואנו דוחפים אותו בכל הכוח", מצהיר סגן ראש עיריית אשדוד עו"ד אלי נכט, הממונה על אגף התעשייה והחדשנות בעירייה. "אנחנו מאמינים שכל הרדיוס הזה – הכולל את הערים, המועצות המקומיות וישובי הסביבה, וחובק סדר גודל של כמיליון תושבים – יתנקז לאשדוד ולמתחם החדש, ויזכה למענה כלכלי ותעסוקתי מקיף, בדגש על היי-טק ותעשייה עתירת ידע. הפארק יאפשר לתושבי אשדוד לעבוד בעיר, וימנע מהם את הצורך לעמוד מדי יום בפקקים בדרך למרכז ובחזרה הביתה".
יתרון משמעותי במתחם טמון במיקומו, כפי שמרחיב שמאי המקרקעין איל טדי הראל, הבעלים של משרד טדי שמאות וניהול: "מדובר על לוקיישן אסטרטגי ונגיש. הפארק נבנה בקרבה לכביש 4 ולכניסה וליציאה מאשדוד, לתחנת רכבת ישראל ולמסוף אוטובוסים. גם מרכז הקניות ביג, הסינמה סיטי ובית החולים אסותא נמצאים במרחק הליכה קצר, כשבקרוב אף צפויה לקום בסמוך למתחם קריה אקדמית".  
"בסופו של יום, אחוזי הבנייה יוגדלו באופן משמעותי", מדגיש סגן ראש העיר נכט. "בנוסף להיי-טק ומשרדים, יכלול המתחם גם דירות מיקרו למגורים, והוא ישלב גם מסחר, בילוי ופנאי. השורה התחתונה היא שהפארק הזה יהווה מוקד אורבני שוקק, הפועל לכל אורך שעות היממה. באשר ללוחות הזמנים, אני מאמין שבחודשים הקרובים נקבל את אישור הוועדה המחוזית למסמך המדיניות שגיבשנו, כך שהיזמים יוכלו לצאת לתב"ע נקודתית ולהתקדם לבנייה".
בקרב חברות בכירות ומשקיעים, התכונה כבר מורגשת. אחת השחקניות שהקדימה מבעוד מועד לזהות את האיכויות הטמונות במתחם ולהבטיח את מקומה בו, היא קבוצת דוידסון. לקבוצה ניסיון עשיר באיתור קרקעות בעלות פוטנציאל השבחה גבוה, והיא חתומה על מגוון פרויקטים שכבר אוכלסו בהצלחה – הן בענף הנדל"ן למגורים והן בענף הנדל"ן המשרדי. באשדוד מקדמת קבוצת דוידסון את פרויקט TECH PARK הפועל להטמיע את מודל עירוב השימושים וממוקם ממש בכניסה לפארק.
איך עתיד להיראות המתחם המסקרן עם השלמת העבודות, ואיזה בשורה עסקית הוא מציע לחברות ולמשקיעים? צפו בכתבה המלאה.
לפרטים אודות פרויקט TECH PARK אשדוד לחצו כאן
(בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן)