רכב
בתקציב עתק של 4.9 מיליארד שקלים: פרויקט הענק שיקל על משתמשי התח"צ
בנוסף למטרו: משרד התחבורה ונתיבי איילון הודיעו על קידומו של קו תחבורה ציבורית חדש לתושבי המרכז, שיכלול עשרות תחנות ושבילי אופניים - מתי הוא צפוי להיפתח?
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי איילון, הכריז על קידומו של פרויקט הקו החום - קו BRT (Bus Rapid Transit), אוטובוסים חשמליים מתקדמים רבי קיבולת, שיחבר בין ראשון לציון, באר יעקב, רמלה, לוד וגני אביב, באמצעות מערכת הסעת המונים מתקדמת וירוקה.
אורך הקו כ-60 קילומטרים, רובם בנתיב בלעדי (נת"צ) והוא כולל 46 תחנות, כ-40 קילומטרים של שבילי אופניים, ותשתיות נלוות לשיפור הסביבה העירונית. הקו החום יציע פתרון תחבורתי איכותי למאות אלפי תושבים, באמצעות אוטובוסים חשמליים רבי קיבולת בנתיב בלעדי, עם תדירות גבוהה, עדיפות ברמזורים, נגישות מלאה, וחיבור לקווי רכבת ישראל, הרכבת הקלה וקווי מטרו עתידיים.
תחנות הקו ימוקמו בצירים ראשיים ומרכזי תעסוקה, בהם: מתחם האלף בראשון לציון, צריפין, באר יעקב, מרכזי הערים רמלה ולוד, קריית הממשלה, אזור התעשייה לוד צפון וגני אביב. תקציב הפרויקט כולו מוערך בכ-4.9 מיליארד שקלים והוא צפוי להיפתח עד סוף שנת 2028.
שרת התחבורה מירי רגב, אמרה: "הקו החום הוא נדבך נוסף במימוש חזון התחבורה הציבורית של מדינת ישראל - תחבורה מתקדמת, חכמה, חשמלית ונגישה, שתהפוך לחלופה אמיתית לרכב הפרטי. אנו מחברים את לב הארץ, מחוף הים במערב ראשון לציון ועד לוד ורמלה, ברשת תחבורתית מודרנית, אמינה ומשולבת, שתשנה את מציאות החיים של מאות אלפי אזרחים".
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן, הוסיף: ״הקו החום הוא אחד ממיזמי התחבורה המשמעותיים ביותר במרחב הדרומי של מטרופולין גוש דן. אנו פועלים יחד עם חברת נתיבי איילון להסיר חסמים ולקדם את התכנון והביצוע במהירות האפשרית. הקו החום יחזק את הפריפריה העירונית, ייצור נגישות שוויונית ויתרום לצמיחה אזורית רחבת היקף".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



