רכב
מהפכה ברכבת ישראל: המסילה הרביעית באיילון בדרך
במסגרת חזון "מחברים את ישראל" של השרה רגב: פותחים את הדרך למסילה הרביעית באיילון. משרד התחבורה מקדם את תוכנית ניהול הנגר באגן איילון, שלב מרכזי בהשלמת התנאים להפעלת המסילה הרביעית, ולפתיחת "צוואר הבקבוק" המסילתי. שרת התחבורה: "מדובר בפרויקט לאומי שיפתח את צוואר הבקבוק המרכזי''
הוועדה הארצית לתכנון תשתיות לאומיות (ות"ל) אישרה היום (שני) את תוכנית תת"ל 33/ב לניהול הנגר באתרים נטוף 1 ואיילון 2, הנדרשת להשלמת התנאים הסטטוטוריים להפעלת המסילה הרביעית באיילון. התכנית תוגש בקרוב לאישור הממשלה.
המהלך, שאותו מובילה שרת התחבורה מירי רגב, במסגרת חזון "מחברים את ישראל", הוא צעד משמעותי וחיוני בדרך להסרת "צוואר הבקבוק" המסילתי המגביל את התפתחות רשת המסילות הארצית.
המסילה הרביעית באיילון היא אחד המיזמים התחבורתיים החשובים במדינה. היא תאפשר לראשונה הפעלה מלאה של רשת הרכבות הארצית, העלאת תדירויות בכל הקווים, קיצור משמעותי של זמני נסיעה, וחיבור מהיר ויעיל בין צפון, מרכז ודרום. כדי לאפשר את הרחבת המסדרון וצמצום תעלת האיילון, נקבע בתת"ל 33 כי יש להשלים מערך ויסות, איגום והחדרה של נגר במעלה הנחלים, באופן שיבטיח את יציבות ובטיחות המערכת כולה.
התוכנית שאושרה כוללת את הקמת אתר נטוף 1 - מאגר בעל כושר איגום גבוה במיוחד, שיאפשר הפחתת ספיקות בכניסה לפארק אריאל שרון - ואת השלמת אתר איילון 2, הכולל מתקני יציאה ושדרוג תשתיות הנדרשים לרישוי והפעלה. האתרים יאפשרו ניהול מבוקר של הנגר במעלה הנחל בשעת אירועי גשם קיצוניים, וכך יבטיחו את התנאים ההידרולוגיים הנדרשים להפעלת המסילה הרביעית.
במשרד התחבורה מדגישים כי אף שהתוכנית עוסקת באמצעים הנדסיים של ויסות נגר, צעד חשוב נוכח הצפי להתגברות השטפונות עקב שינויי האקלים, מטרתה העיקרית היא לאפשר את הפעלת המסילה הרביעית בהקדם, ולפתוח את צוואר הבקבוק שמגביל את צמיחת מערך הרכבות של ישראל.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "אנחנו ממשיכים להסיר את החסמים בדרך למסילה הרביעית באיילון, מסילה שתשנה את מפת התחבורה של ישראל. מדובר בפרויקט לאומי שיפתח את צוואר הבקבוק המרכזי ברשת הרכבות ויאפשר תדירות גבוהה יותר, זמני נסיעה קצרים יותר וקישוריות טובה לכל חלקי הארץ. אישור התוכנית היום מקרב אותנו צעד נוסף לעבר המטרה, כחלק מחזון 'מחברים את ישראל' שאנו מובילים בשנים האחרונות, וכהכנה לשלב הבא של המסילה החמישית והשישית, שישתלבו ברשת המסילות המהירות מחיפה עד באר שבע. הרכבת היא עמוד השדרה של מערך התחבורה הציבורית הארצי - והמסילה הרביעית תוסיף לה חוסן, יציבות ומהירות."
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אישור התוכנית הוא נדבך חיוני במהלך הלאומי להפעלת המסילה הרביעית. כל מרכיב בתהליך הזה - מתשתיות הניקוז ועד הסדרת המסדרון עצמו - מקדם אותנו למערכת רכבות חזקה, מחוברת ויעילה יותר. אנחנו עובדים בשיתוף מלא עם כלל הגורמים המקצועיים והרגולטוריים כדי לעמוד ביעד ולהביא את המסילה הרביעית לכדי הפעלה מלאה בהקדם. לתושבי ישראל, ולמשק כולו, מגיע ליהנות משירות רכבות יעיל, מהיר ומתקדם - וזאת המחויבות וההתחייבות של משרד התחבורה, בראשות השרה מירי רגב."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



