רכב

טסלה מסתבכת: האם הנהיגה במכונית מסוכנת?

טסלה שוב עולה לכותרות בהקשר מפוקפק והפעם דווקא באחד היעדים שבחר לו מאסק למפעל של החברה. מקרי התאונות במכוניות מביאים מדינה נוספת לבחון את השימוש ברכב
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום Victor Gonzalez Couso /flickr, unsplash)
מערכת החלפת הנתיב האוטומטית של טסלה, המכונה טייס אוטומטי, נבדקת על ידי הרגולטורים בגרמניה, כך דיווח העיתון Bild am Sonntag  בציטוט דובר של הסוכנות. על פי הדיווחים, ה-Kraftfahrt-Bundesamt (הרשות הפדרלית לתחבורה מוטורית) מנסה לבחון האם הטכנולוגיה, שטסלה מציעה כשדרוג, בטוחה לשימוש בכבישים בגרמניה.
לפי הדיווח, הרגולטור נמצא גם במגעים עם סוכנות הרכב של הולנד, האחראית על אישור השימוש בכלי רכב ברחבי אירופה. כידוע, זו לא הפעם האחרונה שרגולטורים ברחבי העולם מטילים ספק ביכולות האוטונומיות שמבטיח מאסק ברכבי הטסלה.
טכנולוגיית הנהיגה האוטומטית של טסלה עומדת בפני בדיקות חוזרות ונשנות ברחבי העולם בעקבות שורה של תאונות קטלניות שנרשמו במכוניות היצרנית. בשבוע שעבר, המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים בארצות הברית השיקה את הבדיקה השנייה שלו לבדיקת תקלה פוטנציאלית בטייס אוטומטי לאחר שמשתמשים התלוננו על השימוש בו במהירויות גבוהות.
לאחרונה טסלה פרסמה ריקול משמעותי בסין לרכבים מדגם 3 ודגם Y מתוצרת סין בשל הפוטנציאל של כשל במשאבת החום במזג אוויר קר. הריקול מגיע לבעלי מכוניות מדגמים אלה כפי שנעשה בקנדה ובארצות הברית, שמשפיע על 26,047 מכוניות שנבנו בשנחאי.
בדיוק כמו בצפון אמריקה, טסלה תפרוס עדכון תוכנה ל-12,003 מכוניות סדאן חשמליות מדגם 3 ו-14,044 רכבי שטח מדגם Y בסין כדי לתקן את הבעיה, מה שעלול לגרום לאובדן חום ולירידה בביצועי ההפשרה.
 
הריקול מכסה מכוניות שנבנו בין ה-28 בדצמבר 2020 ל-15 בינואר 2022, על פי מינהל המדינה להסדרת השוק (SAMR). (דרך South China Morning Post) SAMR ממליצה שעד להתקנת עדכון התוכנה, על בעלים לנהוג ברכבם בזהירות כדי להימנע מלהתמודד עם חוסר חום בטמפרטורות קרות.
עם הריקול בסין, המספר הכולל של המכוניות שעלולות להיות מושפעות מבעיית משאבת החום עלה ל-54,812. רק לאחרונה החברה קראה ללמעלה מחצי מיליון רכבים לתיקון משמעותי בארצות הברית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא אמורים לכתוב
    ממומן 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבה ממומנת
    סגור