רכב

טסלה בשינוי קיצוני לרכבים: זו המערכת שלא תשאר יותר

ענקית הרכב של אילון מאסק מצרפת את הדגמים S ו-X החדשות לדגם 3 ולדגם Y שמסתמכות על מצלמות בלבד ומוציאה את חיישני הרדאר משימוש. באופן זמני, תכונת ההיגוי האוטומטי עשויה להיות מוגבלת ל-80 קמ"ש ובקרת השיוט עשויה לדרוש מרחק מעקב מינימלי ארוך יותר.
כפיר אדר |  1
טסלה (צילום pixabay)
לאחר שטסלה הוציאה בשנה שעברה את חיישני הרדאר מרכבי המודל 3 ודגם Y שלה בצפון אמריקה, וכעת עשתה זאת גם בדגמים הגדולים שלה, ה-S וה-X. מנכ"ל טסלה אילון מאסק אמר שהוא מאמין שייצור מכוניות בנהיגה עצמית מחייב אותן לפעול כמו נהגים אנושיים: עם עיניים ומוח. במכוניות EV, זה אומר שנעשה רק שימוש במצלמות  כדי לקבוע מה יש בדרך קדימה.
מוקדם יותר החודש, הודיעה NHTSA על חקירה של בעיות "בלימת פנטום" שעלולות להשפיע על כל רכבי החשמל מדגם 3 ודגם Y שהחברה יצרה ללא חיישני הרדאר. טסלה מכפילה את הגישה שלה למצלמה בלבד, אותה היא מכנה Tesla Vision, עבור תכונות הסיוע המתקדמות לנהג ברכבים החשמליים של החברה. טסלה עדכנה את אתר האינטרנט שלה בסוף השבוע שעבר כדי להכריז כי החל מאמצע פברואר 2022, כל רכבי המודל S ודגם X שהחברה בונה עבור השוק בצפון אמריקה ישתמשו בלעדית ב-Tesla Vision, מערכת הטייס האוטומטי מבוססת המצלמה של יצרנית הרכב.
 
עד לשינוי החודש, כל רכבי ה-Model S ו-Model X EV המיועדים לצאת להפצה בצפון אמריקה היו מצוידים בחיישני מכ"ם, אך החברה בונה רכבים חדשים מדגם 3 ודגם Y ללא חיישני מכ"ם קדמיים מאז מאי 2021. אז הודיעה טסלה על שינוי עבור הדגמים האלה הרחק מהרדאר לטסלה ויז'ן, בדיוק מה שהחברה עושה עכשיו עם דגמי ה-X וה-S. Tesla Vision משלבת את זרמי הנתונים החזותיים עם יכולת עיבוד רשת עצבית כדי להציע תכונות כגון טייס אוטומטי, נהיגה עצמית מלאה וכמה תכונות בטיחות אקטיביות.
טסלה גם משנה את האופן שבו יתפקדו כלי הרכב נטולי המכ"ם שלה בהשוואה לאחיהם המצוידים במכ"ם. החברה אמרה שתהיה "תקופה קצרה במהלך המעבר הזה" כאשר למכוניות עם Tesla Vision תהיה היגוי האוטומטי מוגבל למהירות מרבית של 80 קמ"ש וידרשו מרחק מעקב מינימלי ארוך יותר עבור בקרת שיוט אדפטיבית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איך מתגברים על ראות נמוכה?
    עופר 03/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אין ראדר, רק מצלמה. מה קורה במקרים בהם הראות נמוכה?
    סגור