השוק

מאסק נרדף ע"י הרשויות? הציוצים בטוויטר שגרמו סערה

בעקבות ציוצים בעבר כמו ההצהרה כי ש לו כסף לקחת את החברה פרטית ב-420 דולר למניה, נציגיו של האיש העשיר בעולם טוענים כי לרשות לניירות ערך בארצות הברית פועלת באופן איטי כדי למצות איתו את הדין וגורמת לסחבת מכוונת

מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום ויקיפדיה)
הרגולטורים ברשות לניירות ערך בארצות הברית הגיבו להאשמות הקשות שהם מטרידים לכאורה את מייסד טסלה וספייס X אילון מאסק, וכתבו במכתב שהם ממלאים אחר הוראות שופט בניסיון לדבר עם עורכי הדין של האיש העשיר בעולם בעקבות הציוצים מעוררי המחלוקת שלו בטוויטר. הם מכחישים כי הסחבת בעיניינו מכוונת וכי העניינים מתנהלים באיטיות כדי להביא לעינוי דין לכאורה עבורו.
במכתב מיום שישי, כתב סטיבן בוכהולץ ממשרד הרשות לניירות ערך בסן פרנסיסקו כי השופט המטפל בתיק ניירות ערך נגד מאסק עודד את שני הצדדים להתייעץ לפני שהנושא יגיע לפתחו של בית המשפט. הוא גם הכחיש כי הסוכנות הוציאה זימונים בתיק מאסק טוויטר וכי ל-SEC לוקח יותר מדי זמן לחלק קנס של 40 מיליון דולר למאסק וטסלה שאמורים להגיע לבעלי המניות של טסלה.
 
ביום חמישי, עורכי הדין של מאסק שלחו מכתב בו השופטת המחוזית אליסון נתן במנהטן מאשימה את ה-SEC בהטרדתו בחקירות ובזימונים על ההגיגים שלו בטוויטר. בשנת 2018, מאסק וטסלה הסכימו לשלם כל אחד 20 מיליון דולר בהוצאות אזרחיות על ציוצים של מאסק על כך שיש לו כסף לקחת את החברה פרטית ב-420 דולר למניה. המימון היה רחוק מלהיות מובטח והחברה נותרה ציבורית. בהסדר צוינו שינויים בממשל, כולל הדחתו של מאסק כיו"ר הדירקטוריון, וכן אישור הציוצים של מאסק.
המכתב מאת עורך הדין אלכס ספירו מאשים את ה-SEC בניסיון "לחרבן" את מאסק, בעיקר בגלל שהוא מבקר ממשלתי גלוי. "נראה שהמאמצים המוגזמים של ה-SEC מיועדים לצנן את מימוש זכויות התיקון הראשון שלו במקום לאכוף חוקים החלים באופן כללי בצורה שווה", נכתב במכתב. ספירו גם תהה מדוע ה-SEC לא חילקה את הקנסות של 40 מיליון דולר לבעלי המניות של טסלה יותר משלוש שנים לאחר ההסדר. ה-SEC עקבה אחר צווי בית המשפט בחלוקת כספי ההסדר והתהליך הזה נמצא לקראת סיום, נכתב במכתבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה