השוק

מאסק בפאניקה? זה מה שקרה לחברה שלו בסוף השבוע

החברה של האיש העשיר בעולם איבדה בסוף השבוע מיליארדי דולרים בשל מזג האוויר – וככל הנראה תמשיך לסבול מתוצאות התקרית
יאיר מור |  1
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק)
גשם של כישלון: 40 לוויינים חדשים של SpaceX, ששוגרו לחלל ביום חמישי האחרון, יצאו מכלל פעולה ויתרסקו בימים הקרובים, כך הודיעה החברה אמש (שלישי).
ביום חמישי שיגרה חברת החלל של אילון מאסק 49 לוויינים חדשים לתגבור מערך שירות האינטרנט הלווייני שלה, Starlink. הטילים שוגרו כולם על גבי טיל Falcon 9 של החברה מבסיס החלל בפלורידה, והיו אמורים להתייצב במסלול בגובה 210 ק"מ סביב כדור הארץ.
 
מה שהחברה לא לקחה בחשבון הוא סערה גיאומגנטית שנגרמה למחרת מפעילות של השמש, וגרמה ללוויינים החדשים לקשיים בייצוב המסלול שלהם. החברה ניסתה להקטין את השפעת הסערה על הלוויינים על ידי העברתם לטיסה במצב שבו החיכוך עם הסביבה מינימלי – אך הסופה הובילה לשיבושים כה כבדים בתנועת הלוויינים, עד ש-40 מהם "נתקעו" במסלולים שיביאו אותם בימים הקרובים להישרף תוך כדי התרסקות בשכבת האטמוספירה.
החברה ציינה כי הגובה בו טסים הלוויינים ותהליך ההתמקמות שלהם תוכננו במיוחד כך שאם הם מתגלים כפגומים – הם יישרפו באטמוספירה במהירות, ולא יישארו כ"פילים לבנים" בחלל. היא הוסיפה כי לא צפויים ליפול על ראשינו חלקי לוויינים, שכן התכנון יביא לכך שאף חלקיק בגודל שניתן להבחנה לא יגיע אל פני האדמה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חלקי לווינים יפלו עלינו ...
    לוייתן 02/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מאמין להם...
    סגור