רכב

מהפכת הרכבים בצה"ל: הרכבים האוטונומיים ישתלבו בקרוב?

משרד הביטחון בעסקת ענק עם סטארט-אפ האוטו-טק קוגנטה שתשלב את הסימולציה של החברה בצה"ל  על מנת להאיץ ולקדם את הדור הבא של פיתוח רובוטיקה אוטונומית. מנכ"ל החברה: "חיונית לאימות כלי רכב אוטונומיים באופן כללי"
מערכת ice | 
המוצר של קוגנטה (צילום Cognata)
סטארט-אפ האוטו-טק קוגנטה, הודיע היום (שני) על שילוב תוכנת יצירת הסימולציה של החברה בצה"ל, וזאת כדי להאיץ בטיחות ומוכנות של אלגוריתמים. החברה מביאה לעסקה את פלטפורמת הסימולציה והאימות שלה עבור רכבים אוטונומיים (AV), בתנאי דרך פוטו ריאליסטיים, ועבור מערכות הסיוע לנהג (ADAS) כמו גם אתגרים  שמציגים סביבת שטח לא מוכרת, יחד עם אימון ואימות תפיסה מן המובילים בשוק המערכות האוטונומיות.
בשל המכשול של צה"ל לבחון את הניסויים בנהיגה האוטונומית שכרגע מוגבלים במדינה, סימולציית השטח לרכבים אוטונומיים של קוגנטה נועדה לבדוק, לאמן ולאמת אתגרי תפיסה ובקרה עבור שטחים אשר אינם מאפשרים הגדרת דרך ברורה ועבור תנאים מאתגרים כגון סלעי ענק, שיפועים צדדיים, כבישים קשים ועוד. פלטפורמת הסימולציה של קוגנטה יוצרת תסריטים מרובים עם המדמים ראות מוגבלת, ובכך עוקפת ומזרזת תהליכי למידה ממושכים של מערכות בינה מלאכותית.
החברה עושה זאת על ידי יצירת סביבות ריאליסטיות, המערכת מאפשרת למידה ונותנת למערכות בינה מלאכותית להעריך מצבים מרובים אשר נוצרים בצורה מלאכותית ומהירה, מערכי נתונים מורכבים מרובי מקורות ויצירת ניתוח אוטומטי- דבר המקצר את זמן אימון תוכנות הבינה המלאכותית משנים לחודשים ספורים.
לפי הודעת החברה, בקוגנטה טוענים כישוק הרובוטים היבשתיים/קרקעיים צפוי לגדול באופן משמעותי על מ-1.1 מיליארד דולר ב-2020 ל-2.1 דולר ב-2025, עם CAGR של 12.7%. 
מנכ"ל קוגנטה, דני עצמון: "קוגנטה גאה להיבחר ולעבוד עם משרד הביטחון, לתמוך ולהאיץ את צורכי הפיתוח של צה"ל. טכנולוגיית סימולציה מדויקת חיונית לאימות כלי רכב אוטונומיים באופן כללי, ובטיחות ומוכנות האלגוריתמים באופן ספציפי, בתוך השילובים הכמעט אינסופיים של תרחישים בעולם האמיתי. הטכנולוגיה של Cognata יוצרת במהירות גישות ויזואליזציה וסביבה סינתטית חדשנית כדי לאפשר אימון AI/ML משופר שמגביר את האמינות, מפחית טעויות אנוש במשימות קריטיות במשימה ומשפיע לטובה על האמון בשיתוף הפעולה בין אדם למכונה".
 
"בדקנו בקפידה מספר ספקיות סימולציה, והתרשמנו מהסטנדרטים האיכותיים של קוגנטה", אומר ולדימיר וקולין, רס"ן, מוביל ידע וראש תחום רובוטיקה ואוטונומיה בצה"ל. "אנו מצפים לתהליך פיתוח אלגוריתמים פרודוקטיבי, אשר ימשיך ויוביל את המצוינות שמאפיינת את צה"ל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה