קריירה ולימודים

מהפכה בצה"ל: שירות החובה יתקצר משמעותית, כמה חודשים תשרתו?

הצעת חוק שירות ביטחון אושרה לקריאה שנייה ושלישית ועברה פה אחד בוועדה., קיצור השירות נדחה: תקופת שירות החובה לגברים תעמוד על 32 חודשים, קיצור התקופה ל- 30 חודשים ייכנס לתוקפו רק בחודש יולי 2024
מערכת ice |  5
חיילים (צילום פלאש 90/ נאסר אישתיה)
ועדת החוץ והביטחון בראשותו של ח"כ רם בן ברק אישרה לקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק שירות הביטחון (תיקון מס' 24). הוועדה הצביעה פה אחד עם חמישה תומכים, אפס מתנגדים ואפס נמנעים, והצעת החוק תעלה לקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת. 
ח"כ רם בן ברק יו"ר ועדת החוץ והביטחון אמר במהלך הדיון: "צריך להסתכל ביושר על האירוע שאנחנו חווים משנת 2014. הצבא נערך והוריד 4 חודשים גיוס משנת 2014 ועד היום. עברנו מ- 36 חודשים ל- 32 חודשים. היינו צריכים לעבור למהלך של קיצור שירות נוסף של 30 חודשים, אבל צה"ל נתקל בבעיה של מחסור בכוח אדם. אני מקבל את ההנחה שאי אפשר לשנות את מודל הגיוס תוך כדי תנועה אלא מתוך ראייה ארוכת טווח, אני לא בעד לבטל את המודל של "צבא העם".
 
קשה מאוד להתווכח עם הנתונים שצה"ל מציג על החוסרים בכוח אדם. אני מאוד מוטרד מה יקרה בשנת 2024, או שנלך לשירות של 32 חודשים באופן קובע או שנלך לשינוי מודל הגיוס. אני מבקש מהצבא לתת לזה פיתרון ולבנות מודל נכון".
ח"כ משה טור פז: "מבקש מצה"ל לשקול אפשרות לקצר לכולם את השירות הצבאי ל- 30 חודשים ולהאריך בשירות קבע בחודשיים נוספים לחיילים שיבחרו בכך". במהלך הדיון התייחס תא"ל אמיר ודמני, רח"ט תומכ"א (תכנון ומנהל כח אדם) למחסור העתידי במערך הלוחם: "בראייה העתידית שלנו, נכון לשנת 2023 הצבא יהיה בפער של מעל ל- 3,500 אנשים במערך הלוחם אם נאשר את קיצור השירות. כשאנחנו מסתכלים על מערך הלחימה, גברים ונשים, בהינתן שיש קיצור שירות, מערך הלחימה חסר ב- 1,500 אנשים. אם מסתכלים רק על הגברים, יהיו חסרים למעלה מ- 2,000 לוחמים גברים. זה הפער שיהיה בשנת 2023 אם יתממש התרחיש של קיצור שירות".
הוצע כי תיקון זה ייכנס לתוקפו עם פרסומו, ויחול גם על חיילים שהתגייסו טרם פרסומו. מהבחינה שנערכה עלה כי הקיצור הקודם של השירות, שכבר מיושם, הביא לירידה במצבת הלוחמים וכתוצאה מכך במסגרות לוחמות נוצר מחסור בכוח אדם, דבר שהשפיע על כשירות היחידות לביצוע משימותיהן ועל מוכנותן לתרחישי הייחוס. כמו כן נמצא כי יש חוסר איזון בהיקף כוח האדם בצה"ל במקצועות מסוימים ובייחוד בתפקידי לחימה ותומכי לחימה, המערך הטכנולוגי ומקצועות חיוניים נוספים. 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ביטול קיצור השירות לאלה שכבר משרתים לא יעבור בג"ץ
    nbjo 04/2022/04
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שינוי תאריך שחרור לא חוקי
    סגור
  • קיצור שירות
    יוני 04/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק לגמרי אסור לבטל את הקיצור לאלה שכבר גויסו לקיצור
    סגור
  • 2.
    זה יוריד את ‏המוטיבציה (ל"ת)
    מקסי 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    למה אין שוויון בין נשים לגברים בזמן השירות? (ל"ת)
    רם 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • הם נשים אחי.. תגיד תודה שהם בכלל עושות צבא (ל"ת)
    גברבר 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור