קריירה ולימודים

בשורה לאלפי חיילים: אלה המענקים שיישארו אצלכם בלבד

בהצעה חוק שתובא בפני ועדת השרים לחקיקה, שר הביטחון ושרת העלייה והקליטה יזמו הגנה מפני עיקול או שעבוד אחר על כספי המענקים שמקבלים אלפי חיילים עולים מדי חודש, 
מערכת ice | 
חיילים (צילום Wisam Hashlamoun/Flash90, Freepik)
שר הביטחון בני גנץ ושרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה מתכוננים להגיש לאישור ועדת השרים לחקיקה. הצעת חוק חדשה שאם תאושר ותהפוך לחקיקה, תהווה בשורה אמיתית לחיילים עולים. מטרת ההצעה היא מניעת עיקול מענקים ותשלומים הניתנים לחיילים עולים.
לפי החוק התקף כיום, רק דמי הקיום שמשלם צה"ל מוגנים מפני עיקולים, ואילו הצעת החוק תרחיב את ההגנה גם לתשלומים של משרד העלייה והקליטה לחיילים עולים וחיילים עולים בודדים.
לפי ההצעה, התשלומים שמטרתם לסייע ליכולת הקיום של החיילים, לא יהיו ניתנים להעברה, לשיעבוד או לעיקול בכל דרך. מדובר בין השאר בתשלומים לסיוע בשכר דירה לחיילים עולים בודדים ובמענקים הניתנים לחיילים עולים חמש שנים מיום עלייתם.
כיום מדובר בכ-3,500 חיילים בודדים שמקבלים כל חודש 540 ש"ח וכ-1,500 חיילים עולים מאתיופיה הזקוקים לסיוע כלכלי המקבלים 352 ש"ח לחודש.
שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני גאה להמשיך ולחזק את החוסן של מי שמתאמצים בכדי לשרת. אין ראויים מהחיילים העולים והבודדים לדחיפה ולסיוע מהמדינה - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עם החוק. אני מודה לשרה פנינה תמנו שטה, שליבה ומחשבותיה נמצאים כרגיל במקום הנכון, ושיזמה את ההצעה החשובה הזו".
 
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "החיילים הבודדים הם מיטב בנינו ובנותינו. רבים מהם עזבו את ארצות המוצא שלהם ועלו לישראל במיוחד כדי להתגייס לצה"ל ולהגן על עם ישראל ממקום של שליחות עמוקה. יחד עם שר הביטחון נמשיך לדאוג לרווחתם ונוודא שאין להם מחסור. 
"הצעת חוק זו, שיזמתי עם שר הבטחון תהווה רשת ביטחון  לשמירה על הקצבאות והכספים המגיעים לחשבונם כסיוע ממשרד הבטחון ומשרד העלייה והקליטה   בזמן שהחיילים עוסקים במלאכת הקודש בחזית הלחימה וההגנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה