רכב

לידיעת המעסיקים: תפוקת העבודה מושפעת באופן ישיר מזמני הפקקים

לעמידה בפקקים יש מחיר נפשי כבד על כל אחד מהיוצאים בבוקר לעבודה ותקועים במשך דקות ולפעמים שעות ללא התקדמות. סקר שנערך בקרב 150 אלף עובדים מצא כי גם יש השפעה על תפוקת העבודה 
מערכת ice | 
פקקים בארץ (צילום מסך החדשות 12)
כל אחד מאיתנו שיוצא לעבודה בבוקר יודע לדווח עד כמה לפקקים יש השפעה על מצב הרוח שלנו. עיכוב וזמן רב מדי במכונית ללא כל התקדמות (בשל ריבוי מכוניות, כבישים עם מעט נתיבים) יכול לגרום למצב נפשי עכור כבר מהבוקר. עובדים רבים שנאלצים להגיע למשרד חשים כי אם הייתה ניתנת להם האפשרות לעבוד מהבית הם היו מניבים תפוקה רבה יותר מיום העבודה.
 


על פי כלכליסט, סקר שביצעה חקרת המידע העסקי COFACE BDI בקרב 150 אלף עובדים במשק הישראלי, עולה כי 37% מהעובדים מדווחים כי הפקקים משפיעים על התפוקה שלהם בעבודה, ו–47% מדווחים כי הם משפיעים על מצב הרוח שלהם.
 


"אנחנו רואים שכמעט 50% מאוכלוסיית העובדים מעידים על כך שהפקקים משפיעים על מצב הרוח", אמרה תהילה ינאי, מנכ"לית משותפת ב–COFACE BDI. "אנחנו יודעים שאחת הבעיות במשק הישראלי היא העומסים הבלתי נסבלים בכבישים, שגדלים כל הזמן. עצם זה שהמדינה לא השכילה למצוא ולייצר פתרונות תרבותיים מצד אחד, ולפרישת התעסוקה על כל הארץ מצד שני, יוצר המון עומס על העובדים".

ניתן היה לצפות שעובדים שיש להם אפשרות לעבוד במודל משולב יעידו על פחות סבל, אבל זה לא קורה. בחלוקה לגילים ניתן לראות כי העובדים הצעירים (45–30) מדווחים על פגיעה בתפוקה בשיעורים גבוהים יותר מהעובדים המבוגרים יותר (56 ומעלה) — 40%, לעומת 27% בהתאמה.
אפשר ללמוד מכך שהעובדים הצעירים שמים דגש על מהירות וזמינות ומחיר הפקקים גובה מהם מחיר יקר יותר, לעומת אוכלוסיית הבוגרים. גם תחושת הפחד מלהפסיד קיימת ונותנת אותותיה באוכלוסיית הצעירים שמבקשים להספיק ולקבל תפוקה רבה יותר לזמן שלהם שנחשב מצרך יקר.  

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה