רכב

טסלה בבעיה? זה הרכב שעומד לקום לתחייה

פולקסווגן הודיעה על כוונתה להחזיר לפס היצור שלה רכב שטח משפחתי ישן שהגרסה האחרונה שלו יצאה בשנות ה-80. אלא שבחברה עומדים לעשות זאת בתוספת קטנה: מנוע חשמלי
מערכת ice |  4
Scout (צילום ויקיפדיה, https://www.flickr.com/people/126433814@N04)
פולקסווגן מתכננת להחיות את דגם רכב השטח האייקוני "סקאוט" של חברת הבת שלה, כרכב חשמלי בארצות הברית. בדיווחי חוץ שהחלו להתפרסם אתמול בערב (שלישי), נאמר כי ענקית הרכב הגרמנית שואפת להשיק "רכב ספורטיבי חשמלי חדש ממותג סקאוט" וכן טנדר חשמלי, גם הוא תחת השם סקאוט.
מועצת המנהלים של פולקסווגן צפויה לדון בתוכנית השאפתנית הזאת  להצביע על ההצעה במהלך היום. ההיסטוריה של רכב השטח מתחילה בשנות ה-60, כאשר International Harvester - הידוע כיום בשם Navistar International Corporation - החל בפיתוח.
לדברי Navistar, הסקאוט "שווק כרכב פנאי משפחתי לכל שטח" לפני שהתפתח ל"SUV אמיתי". ייצור הסקאוט הופסק בשנת 1980. כיום נוויסטאר היא חלק מקבוצת טראטון, שהיא בעצמה חברת בת של קבוצת פולקסווגן.
רויטרס, שציטטה שני אנשים בעלי ידע בנושא, אמרה ביום רביעי כי פולקסווגן תשקיע כ-100 מיליון יורו (105.49 מיליון דולר) במותג החדש, והוסיפה כי היא עשויה לחפש "מימון חיצוני באמצעות משקיעים או הנפקה להרחבת יכולות הייצור שלה".
ביולי 2021, קבוצת פולקסווגן אמרה שמחצית ממכירותיה צפויות להיות רכבים חשמליים באמצעות סוללות עד שנת 2030. עד שנת 2040, החברה אמרה שכמעט 100% מכלי הרכב החדשים שלה בשווקים הגדולים צריכים להיות אפס פליטות.
 
תוכניות החשמול של פולקסווגן מציבות אותה בתחרות ישירה עם יצרניות רכב ותיקות כמו GM ופורד, כמו גם עם עולים חדשים יחסית כמו טסלה. לאחרונה, מנכ"ל פורד, ג'ים פארלי, אמר כי העסק שלו מתכנן "לאתגר את טסלה ואת כל הבאים להפוך ליצרנית EV המובילה בעולם".
במרץ 2021, מנכ"ל פולקסווגן הרברט דיס דחה את הרעיון שהחברה שלו יכולה לשלב כוחות עם טסלה, ואמר ל-CNBC שהחברה מחפשת ללכת בדרכה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הלוואי
    Roadrunner 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסקאוט הישן והטוב...שבי בלייזר..וכמובן הואגוניר של ג'יפ..קלאסיקה במיטבה והלוואי שיחזרו לשוק במהרה.
    סגור
  • 2.
    בסוף כול התררם ענף הרכב יהיה כמו ענף הסלולר לכולם ירד ה (ל"ת)
    חיזקייהו 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    פולקסווגן נשלטת ע"י פורשה. (ל"ת)
    נ. 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1
    א 05/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין פולקסווגן נשלטת ע"יי פורשה אם פולקווגן קנו את פורשה
    סגור