רכב

פולקסווגן בבעיה: האם ייצור המכוניות ייפגע?

המלחמה המתמשכת בין אוקראינה לרוסיה מתחילה להכות כלכלית במדינות שתלויות ביצור וביבוא משתי המדינות. אחד ממפעלי הרכב המרכזיים באירופה עומד מול מחסור חמור, "מדובר באיום"
מערכת ice | 
פולקסווגן (צילום ריש)
מנכ"ל פולקסווגן אמר ביום רביעי ל-CNBC כי ענקית הרכב הגרמנית שומרת על אפשרויותיה פתוחות מבחינת האופן שבו היא מפעילה את מפעל הייצור הענק שלה בוולפסבורג, והודתה שעדיין יהיה צורך בפחם בשל המתיחות המתמשכת בין רוסיה לאירופה.
בשיחה עם אנט וייסבאך מ-CNBC, נשאל ראש פולקסווגן הרברט דיס עד כמה הוא מודאג מהפסקת אספקת הגז מרוסיה ומה זה אומר על פעילות החברה שלו. המנכ"ל השיב כי, "זה למעשה איום... כי קשה מאוד לחזות מה עומד לקרות", אמר דיס. "כאן בוולפסבורג עדיין יש לנו תחנות כוח פחמיות שרצינו - ואנחנו - להמיר לגז".
מתקן הייצור של פולקסווגן בעיר וולפסבורג משתמש בשני מפעלי קוגנרציה המספקים לו חום וכוח משתרע על שטח של 6.5 מיליון מ"ר. החברה תכננה להחליף את הדוודים הפחמים שלה ביחידות טורבינות גז וקיטור במטרה להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני, אך נראה כי אירועים עולמיים עוררו חשיבה מחודשת לעת עתה.
"הכל מוכן אבל עכשיו אנחנו קצת מהססים, ונבדוק ונראה איך המצב הולך להתפתח", אמר דיס. "אנחנו יכולים להסתגל למצב. אנחנו יכולים להאריך מעט את המפעלים הפחמיים שלנו - בתקווה שזה לא יהיה יותר מדי זמן. אז נרצה לעבור לגז ברגע שהאספקה מאובטחת".
ביום רביעי, רויטרס גם ציטטה את דיס כמי שסיפר לכתבים כי פולקסווגן "בדיוק החליטה לשדרג את תחנות הכוח הפחמיות שלנו כדי שעדיין יוכלו להשתמש בפחם או בגז", והוסיפה שהדבר קשור לפעילותה העיקרית של החברה בוולפסבורג.
פולקסווגן דיווחה ביום רביעי על תוצאות לרבעון הראשון של 2022. הרווח התפעולי לפני פריטים מיוחדים הגיע ל-513 מיליון יורו (בסביבות 541 מיליון דולר), עלייה מ-490 מיליון יורו ברבעון הראשון של 2021. החברה דיווחה על הכנסות ממכירות של קצת פחות מ-15 מיליארד יורו לעומת 17.6 מיליארד יורו ברבעון הראשון של 2021.
 
דבריו של דיס נאמרו באותו יום שבו הנציבות האירופית, הרשות המבצעת של האיחוד האירופי, הציגה סנקציות חדשות נגד הקרמלין שיכללו הפסקה של שישה חודשים מיבוא הנפט הרוסי, "נפסיק את האספקה הרוסית של נפט גולמי תוך שישה חודשים ומוצרים מזוקקים עד סוף השנה", אמרה אורסולה פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, בנאום שהתווה את התוכניות.
"לפיכך, אנו ממקסמים את הלחץ על רוסיה, ובמקביל - וזה חשוב - אנו ממזערים את הנזק הנלווה לנו ולשותפינו ברחבי העולם", אמרה. "מכיוון שכדי לעזור לאוקראינה, עלינו לוודא שהכלכלה שלנו תישאר חזקה".
רוסיה הייתה הספקית הגדולה ביותר הן של שמני נפט והן של גז טבעי לאיחוד האירופי בשנה שעברה, על פי Eurostat. לקראת סוף אפריל, חברת האנרגיה הממשלתית של רוסיה, גזפרום, הפסיקה את האספקה לשתי מדינות האיחוד האירופי, פולין ובולגריה, משום שסירבו לשלם עבור גז ברובל. המהלך גרם לרבים לחשוש שמדינות אחרות באיחוד האירופי עלולות לראות גם את האספקה שלהן נעצרת.
חוסר היציבות הגיאופוליטית, התנודתיות של שווקי האנרגיה ומגיפת הקורונה שעדיין נותנת את אותותיה בעולם עוררו חששות בכמה תחומים בכלכלה גלובלית, והדאגה המרכזית היא האנרגיה המתחדשת שקידומה עלול להתעכב או למנוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה