רכב

קו רכבת חדש בעלות 23 מיליארד דולר: "מושא לקנאה"

באיחור של יותר מ-3 שנים ולצד חוסר ודאות כלכלי בבריטניה, בסוף החודש צפוי לחצות את לונדון קו חדש ושאפתני במיוחד שיחצה את לונדון ויסיע אלפי נוסעים: "זריקת עידוד אדירה למורל בלונדון אחרי הקורונה"
מערכת ice | 
רכבת ישראל (צילום דוברות רכבת ישראל)

בעלות של 23 מיליארד דולר, קו רכבת חדש בלונדון, הקרוי על שלמה של המלכה אליזבת', צפוי לצאת לדרך בסוף החודש באיחור של 3 וחצי שנים, כך על פי דיווח של AP. לפי הפרסום מדובר בפרויקט הגדול ביותר בבריטניה מזה עשרות שנים, כאשר בנייתו של הקו שאורכו 118 ק"מ וחוצה את לונדון מתחת לאדמה, כללה חפירת 42 קילומטר של מנהרות מתחת ללונדון, חפירה שהולידה תגליות של עצמות ממותות מלפני 68 אלף שנה, ושלדים של חולי המגפה השחורה.
 


אמנם קו אליזבת בוודאי יועיל לתשתית התחבורתית של בריטניה, עם יותר מ-1,000 נוסעים בכל רכבת, מקטע משולב עם החלקים במזרח ובמערב וקישור מהיר בין נמל התעופה היתרו, אולם בסוכנות הידיעות האמריקאית, מזכרים את הכספים הרבים שהושקעו בו לצד חוסר ודאות כלכלית לאחר ברקזיט, קורונה, מלחמה באוקראינה ואינפלציה, כאשר התחזית למספר הנוסעים בשנה שעמדה על 250 מיליון איש בעת העבודות על הקו, עומדת כעת על-200 מיליון איש בלבד.
 


מנהל מערכת התחבורה הציבורית של לונדון בייפורד בטוח שההשקעה תחזיר את עצמה, בדברים שאמר במסיבת עיתונאים והובאו בAP הוא טען כי הקו החדש "יהיה מושא לקנאה של העולם כולו, וישנה את פניה של לונדון", וכן כי "הוא ייתן זריקת עידוד אדירה למורל בלונדון אחרי הקורונה. מה יכול להיות סמל טוב יותר להתאוששותה של לונדון מהמגפה מהקו הנהדר הזה?".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה