רכב

השרב חוזר: כמה דלק יבזבז לכם המזגן ברכב?

כל נהג בארץ יודע ומכיר היטב את רמת החום שיכולה להיווצר בתוך הרכב באמצע יום קיץ שרבי. כמה יעלה לכם להפעיל מזגן, ומה ממליצים יצרני הרכבים
איתן לויטס |  3
נהיגה (צילום freepik)
לאחר עיכוב קל בהגעת האביב והקיץ והימשכות הטמפרטורות הנמוכות, אזרחי ישראל יכולים להסיר דאגה, כי השרב עומד לחזור ובגדול. הקיץ מטיל את שרבו על הרכבים, שבתוכם יושבים הנהגים המזיעים שמפעילים מזגנים בתקווה לצנן קצת את האווירה. יש נהגים חסכנים יותר שיסתפקו בפתיחת חלון, אך רוב הנהגים בימי הקיץ יעדיפו את יעילות המזגן. 
על פי הנתונים שאספו יצרני הרכבים, כאשר המזגן פועל ברכב, צריכת הדלק תעלה בכ-10% עד 20%. תוספת הכוח מהמנוע שדורש המזגן (מדחס) גורמת לעליית צריכת הדלק, מהסיבה שהמזגן ברכב דורש כוח מנוע בשביל לפעול. מכל המערכות ההיקפיות של הרכב, למזגן יש את הצריכה הגבוהה ביותר.
העומס שייצור המזגן תלוי במספר משתנים כמו גודל הפנים של הרכב, הטמפרטורה החיצונית ועוד. ככל שיש צריכת חשמל גבוהה יותר ברכב, כך האלטרנטור (הגנרטור) מייצר זרם חשמלי גבוה יותר שגורם לעומס החשמלי של האלטרנטור להיות גבוה יותר ועומס זה בולם מעט את המנוע ולכן צריכת הדלק של המנוע גם היא עולה.
 
עם השנים יצרני המכוניות מפתחים דרכים יותר יעילות למזגן על מנת להפחית את ההשפעה שיש למערכת המזגן על צריכת הדלק. לדוגמא, ישנם כיום מזגנים העובדים על אנרגיה חשמלית בשביל לייעל צריכת דלק ולהשתמש בפחות דלק.
לסיכום, יצרני הרכב ממליצים לשקול באמת מתי אתם צריכים מזגן, וכאשר פתיחת חלון מספיקה כדי לצנן את הטמפרטורה, כדאי להשתמש בה. עוד ממליצים היצרנים לנצל את הצל - כדאי להחנות את הרכב בצל (גם בשביל הצמיגים) ולפתוח את תריסי הצל הנמצאים במכונית. כאשר מתניעים את הרכב יש הפרשי טמפרטורה גבוהים לעיתים, אותם כדאי לצמצם.
בנוסף לכך, אומרים היצרנים, בדקות הראשונות של הנסיעה כדאי לפתוח את החלונות ולהדליק ונטילציה בלבד לכמה דקות בשביל שכל האוויר החם יצא מהרכב, ואז להדליק את המזגן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לתשומת לב. נסיעה עם חלון פתוח צורכת דלר בכמה גביהה (ל"ת)
    נוי 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כתבה לא נכונה
    אלי 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנוסעים עם חלונות פתוחים הרוח שניכנסת לרכב מייצרת התנגדות גדולה יותר,ואז הרכב צורך יותר דלק,לכן עדיף לסגור חלונות להפעיל מזגן על סירקולציה פנימית,לכוון ל24 מעלות,המזגן כך יודע לשחרר את המדחס,ולהצמיד אותו שהטמפ' עולה ל26 מעלות.
    סגור
  • 1.
    מי שאין לו אפשרות לבזבז 10%עם החום המטורף של הקיץ שיסע
    איציק 05/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באוטובוס??
    סגור