רכב

תיקון פנצ'ר בחינם: זו החברה שתפצה מאות אלפי נהגים

לאחר תביעה ייצוגית נחתם הסכם פשרה בין פנגו ללקוחותיה, והיא תפצה אותם בסכום כולל של מעל 2 מיליון שקל
מערכת ice |  1
קנסות לנהגים (צילום פלאש 90/ נתי שוחט, unsplash)
הסכם פשרה אושר בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בין חברת פנגו ללקוחותיה, שהגישו תביעה ייצוגית. בתביעה הואשמה החברה על כך גבתה מלקוחותיה 5.90 שקלים על שירות בתשלום בשם פנגו סימפל - בלי שהם אישרו את התשלום במודע. רק אחרי החודש הראשון קיבלו הודעה לגבי השירות.
הפיצוי ללקוחות הוא תשעה שבועות של שירות תיקון פנצ'ר חינם, ושוויו של הפיצוי עומד על 5 שקלים ללקוח (2 שקלים לחודש), במקום 5.90 שקלים שנגבו על ידי החברה (לחודש ראשון. אחריו הצרכנים יודעו על הרישום לשירות), כאשר היקף הזכאים להחזר ופיצוי עומד על 461,700 איש.
למעשה, על פי הסכם הפשרה פנגו תפצה ב-415 אלף שקל פחות ממה שגבתה. סכום כל הפיצוי עומד על 2.07 מיליון שקל, כאשר סכום התביעה המקורי עמד 8.5 מיליון שקל. שלושת התובעים הייצוגיים יקבלו 20 אלף שקל לכל אחד ופנגו תשלם גם את הוצאות משפט בסך 10,000 שקל. עורכי הדין קיבלו 335 אלף שקל.

מי שכלול בהסכם הפשרה הם הלקוחות שהצטרפו לחברה מה-17 בנובמבר 2015 ועד ה-14 במרץ 2019. מדובר בשתי בקשות לתביעות ייצוגיות שהוגשו ב-2019 שאוחדו. בתביעות נטען כי פנגו צירפה צרכנים שירותים נלווים לשירות העיקרי אותו היא מעניקה ללא ידיעתם, באופן אוטומטי כברירת מחדל בעת התקנת האפליקציה. בין היתר: פנגו סימפל - שירות שכולל תזכורות והפסקה אוטומטית של חניה.
עוד טענות שעלו העידו על הרשמה לשירות פנגו סימפל כברירת מחדל, באופן המנוגד לתקנות. בנוסף, נטען כי השימוש בפרסומות קופצות גרם לצירוף לקוחות בתשלום בהיסח הדעת. כמו כן, נטען כי פנגו מצרפת לקוחות לשירותים נוספים ללא הסכמתם אף באמצעות המוקד הטלפוני.
 
פנגו טענה כי המבקשים וחברי הקבוצה בכללם נרשמו לשירותיה שבתשלום בידיעה ובהסכמה שכן האפשרות להירשם לשירות זה מופיעה כבר בדף ההצטרפות לשירות הבסיסי. ובידי הלקוח היא הבחירה אם להירשם לשירות זה או אחר. לדברי החברה עמוד ההרשמה באפליקציה קצר וברור, והרישום לשירותים נוספים מודגש באופן מספק. עוד טענה פנגו כי היא טענה שהתובעים ביטלו את השירותים חודשים רבים אחרי שצורפו אליהם.
את התובעים בתביעה הייצוגית ייצגו עורכי הדין שחר סקברר, נמרוד גרון, עמית עידו ואחיה רבינוביץ'. עוה"ד סקברר וגרון מסרו כי: "התופעה של צירוף לקוחות לשירותים בתשלום מבלי לקבל את הסכמם הפוזיטיבית, היא תופעה פסולה וטוב עשתה פנגו שמעבר לפיצוי לציבור, היא גם שינתה את דרכיה. דומה שפסק הדין מהווה איתות גם לחברות אחרות ואנו תקווה שהתופעה הזאת תעלם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פנגו
    סש 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכב שלי חנה בחניה במקום מגורי . קיבלתי הודעה שהרכב נכנס לחניון ...
    סגור