רכב

המתחרה של טסלה מפתיעה: אילון מאסק "חבר טוב"

המתחרה הגדולה ביותר של יצרנית הרכב החשמלי האמריקאית, שניצחה אותה בענק בחודשים האחרונים, קראה למאסק "חבר טוב" – והמניות של שתיהן זינקו
יאיר מור |  3
מניית טסלה (צילום pixabay)
יצרנית הרכב הסינית הענקית BYD יצאה השבוע בהצהרה מפתיעה בנושא המתחרה הגדולה ביותר שלה, טסלה.
"BYD מכבדת את טסלה, ואנו גם מעריכים את טסלה. אנו חברים טובים של אילון מאסק כעת, ועומדים לספק לו סוללות ממש בקרוב", אמר ליאַן יוּבּוֹ, סגן נשיא מנהל בחברה, העובד בה מזה 18 שנה, בראיון לערוץ הטלוויזיה הסיני CGTN, שהועלה היום (רביעי) לרשת החברתית הסינית ווייבו.
 
BYD היא תאגיד סיני שנוסד ב-1995, וב-2003 הקים חברת בת לייצור מכוניות, שמאוחר יותר הפכה ליצרנית של מכוניות חשמליות בלבד. בין יתר המשקיעים בה נמנה המיליארדר וורן באפט. ב-2020 הכריזה על פיתוח חדש: סוללות מסוג ליתיום ברזל פוספט המעוצבות במה שהיא קוראת לו תצורת להב – כלומר, כל סוללה היא פס צר וארוך, של 96 ס"מ על 9 ס"מ. לדבריה, הטכנולוגיה הזו מאפשרת לה לדחוס את הסוללות באופן יעיל יותר, והכי חשוב – להפוך אותן לבטיחותיות יותר. לדברי החברה, הסוללות דמויות הלהב שלה התחממו במבחנים בהם נגרמו להן נזקים פיזיים לטמפרטורות של 30-60 מעלות צלזיוס בלבד, לעומת טמפרטורות של 500 מעלות ומעלה לסוללות ליתיום יון נפוצות, שנוטות להתלקח בשל ההגעה לטמפרטורות אלו בעת שנגרם להם נזק פיזי. לכן, תאונות דרכים של מכוניות חשמליות מסתיימים לעתים בשריפות שלוקח ימים שלמים לכבות, עד שהסוללות מתקררות.
כיום משתמשת טסלה בסוללות בטכנולוגיה מקבילה של חברת CATL הסינית, המיוצרות בצורה אחרת שלפי BYD מגיעה לטמפרטורה של 250 מעלות בעת נזק ונמצאות גם הן בסכנת התלקחות, כמו גם בסוללות ניק וקובלט של LG הקוריאנית ופנסוניק היפנית. כעת היא תרכוש סוללות בטכנולוגיה החדשה מ-BYD. זאת למרות ש-BYD מתחרה בה בתחום הרכב החשמלי – בעוד שטסלה מכרה בסין 65,814 מכוניות בחודש מרץ, ובאפריל מכרה 98% פחות בשל הסגרים במדינה, BYD המשיכה גם באפריל למכור המוני מכוניות – כ-106,000, ליתר דיוק.
מניית BYD עלתה ביום המסחר בסין ביותר מ-2% ושווי השוק שלה הגיע ל-131 מיליארד דולר, כאשר היא מדורגת במקום השלישי בשווי השוק בין יצרניות הרכב בעולם. גם טסלה עולה כעת בוול-סטריט בב-2.7%, ושווי השוק שלה עומד על כ-766 מיליארד דולר, כאשר היא שומרת על המקום הראשון בטבלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    החשמליות הטובות ביותר בעולם -lucid (ל"ת)
    מ.א 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אממ, תיקון קטן
    תומר 06/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, הם ניצחו אותם במכירת מכוניות, אבל לא בחשמליות. BYD בעיקר מוכרת היברידיים. רק איזה 10% מהמכירות שלה זה מכוניות חשמליות. והיברידי זה משמעותית יותר קל ופשוט מחשמלי.
    סגור
  • 1.
    איפה היא ניצחה אותה בענק!!! חחח (ל"ת)
    יהודה 06/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור