רכב

טסלה בצניחה: מסירות הרכבים ירדו בחדות ברבעון השני

יצרנית המכוניות החשמליות פרסמה את נתוני מסירת הרכבים שלה בשלושת החודשים הקודמים, והודתה כי ספגה ירידה חדה בנתון הזה, למרות שייצרה יותר מכוניות מאי פעם. מה גורם להפרש בין העלייה בייצור לבין הירידה במסירות?

יאיר מור | 
טסלה ממשיכה לקרוס (צילום shutterstock, יוטיוב/ World Government Summit)
לא מצליחה להאיץ בעלייה: בעוד הדרישה למכוניות חשמליות של טסלה ממשיכה לעלות ללא הפסקה, לפי מנכ"ל החברה אילון מאסק, בפועל קטעה החברה ברבעון השני של השנה רצף של רבעונים שוברי שיאים ומסרה עשרות אלפי מכוניות פחות מאשר ברבעון הקודם, כך לפי הודעה שפרסמה החברה אתמול (שבת).
יצרנית הרכבים החשמליים ציינה כי בחודשים אפריל עד יוני 2022 היא ייצרה את המספר הגבוה ביותר של מכוניות אי פעם – 258,580 – אך בפועל מסרה רק 254,695. הנתון האחרון נמוך ב-17.9% מהמספר שרשמה החברה ברבעון הראשון של השנה, אז מסרה 310,048 כלי רכב, והוא שובר רצף של 7 רבעונים רצופים בהם המספר הזה עלה ושבר שיאים שוב ושוב (מאז רבעון 3 של 2020).
 
הסיבה לירידה אינה שאין למכוניות רוכשים – בן שפירו, הפרשן הפוליטי היהודי-אמריקאי הפופולארי, מזכיר לעתים קרובות בפודקאסט שלו כי הזמין רכב של החברה באוקטובר 2021 ועדיין לא קיבל אותו (אחרי 9 חודשים!) – אלא שלחרה אין מספיק מלאי לספק את כל ההזמנות, מה גם שכל תהליך האספקה התייקר והתארך בעקבות המשבר העולמי.
רוב העיכוב נגרם בשל הסגרים החמורים שהטילה סין החל מחודש מרץ על ערים שונות, בעקבות התפרצות מחודשת של מגפת הקורונה. הסגרים הללו גרמו להשעיית הייצור במפעל הענק של טסלה בשנגחאי, שייצר מחצית מכלל המכוניות שמסרה החברה ב-2021, ומהווה את צוואר הבקבוק המשמעותי ביותר של החברה נכון להיום.
 
עם זאת, הניסיון לפתוח את צוואר הבקבוק הזה גורם לחברה מצוקה מסוג אחר: לאחרונה אמר מאסק כי המפעלים הענקיים החדשים של החברה בברלין ובטקסס הם "משרפות ענקיות של כסף" שגורים לחברה הפסדים כספיים גדולים. לכן, היא העלתה את המחירים שוב ושוב בחודשים האחרונים, ובחודש האחרון אף הודיע מאסק על תחילת מהלך לקיצוץ 10% מכוח העבודה של טסלה.
מניית טסלה איבדה מתחילת השנה 35% מערכה. ביום שישי – כאמור, לפני פרסום ההודעה בשבת – היא עלתה באחוז ורבע.
הדו"ח הרבעוני המלא של טסלה יפורסם ב-20 בחודש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה