רכב

מהפכה במשרד התחבורה: מעכשיו תקבלו פיצוי בקליק אחד

חדש: נהגים ונהגות שרכבם נגנב או הושבת יקבלו החזר של אגרת הרישיון בקליק, מרב מיכאלי: "הפחתת הבירוקרטיה היא חלק מרכזי מחזון השירות שפרסתי עם כניסתי למשרד התחבורה.  ההחזר על אגרת הרישיון בקליק הוא עוד צעד משמעותי שנועד לשפר את השירות, להחזיר כסף ישירות אליכם ולאפשר לכן ולכם לדאוג פחות"

מערכת ice |  1
פקקים (צילום פלאש 90)
לאחר שהוכתרו מבקר המדינה האחרון כגוף שזכה להכי הרבה תלונות ציבור, זאת בשל אי מענה במוקד הטלפוני, ביטול טסטים ברגע האחרון, חיובים כפולים על אגרות רכב, משרד התחבורה יוצא היום (ראשון) בבשורה מרגשת לנהגים.
אם רכבכם נגנב או הושבת, אינכם צריכים לשלם את יתרת אגרת רישיון הרכב.  מהיום תוכלו לקבל זיכוי כספי בגין החלק היחסי של האגרה בקלות, במהירות וללא בירוקרטיה מיותרת היישר מהמחשב או הנייד. על פי התקנות, בעל רכב שרכבו נגנב או הושבת כתוצאה מתאונה, זכאי לקבל החזר יחסי של אגרת רישוי הרכב השנתית ששילם. ההחזר מחושב על פי מועד הדיווח על הגניבה למשטרה או מועד השבתת הרכב.
עד כה, כדי לקבל את ההחזר נדרש בעל רכב להדפיס את הבקשה ולשלוח אותה למשרד התחבורה בדואר בצירוף המסמכים הרלוונטיים. החזר האגרה בוצע בתוך 45 ימי עסקים מיום הגשת הבקשה.  כל הסירבול הזה הוא נחלת העבר. מהיום תוכלו להיכנס לאזור האישי באתר התשלומים הממשלתי, למלא טופס בקשה מקוון לקבלת ההחזר, ולצרף סריקה או צילום של המסמכים הרלוונטיים. עם אישור הבקשה, יועבר סכום הזיכוי ישירות לחשבונכם.
 
בשלב הראשון ניתן לבקש החזר אגרה באינטרנט עבור רכב שנגנב או הושבת עקב תאונה. משרד התחבורה פועל להרחבת השירות גם לקבלת החזרים נוספים כמו תשלום כפל רישיון, תג נכה והפקדת רישיון עקב נסיעה לחו"ל. משרד התחבורה בוחן אפשרות לעדכן בעלי רכב הזכאים לקבל החזר במסרון, הכולל קישור לאתר התשלומים. בעתיד, עם השלמת חוק הדיוור האלקטרוני, ניתן יהיה לשלוח לזכאים את ההודעה גם באמצעות המייל ולהנגיש את ההליך באופן ממוחשב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ מרב מיכאלי טענה: ״נוסעות ונוסעים יקרים, הפחתת הבירוקרטיה היא חלק מרכזי מחזון השירות שפרסתי עם כניסתי למשרד התחבורה.  ההחזר על אגרת הרישיון בקליק הוא עוד צעד משמעותי שנועד לשפר את השירות, להחזיר כסף ישירות אליכם ולאפשר לכן ולכם לדאוג פחות".

מנכ"לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מיכל פרנק הוסיפה: "אנו פועלים לדיגיטציה של השירותים לציבור, במטרה להקל על הבירוקרטיה, לקצר תהליכים ולחסוך ביקורים ותורים במשרדי הרישוי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינת חרתא
    יוספה ליבוביץ 08/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק מסבכים אותנו עם כול התכנולוגיה הזאת זה חלק מסדר עולמי חדש שיוכלו לעכוב אחרי כול אחד לאן הולך
    סגור