רכב

נתבים חדשים ושבילי אופניים: העיר שתעבור שמשדרגת את התחב"צ

משרד התחבורה ועריית ראש העין הודיעו על תכנית חדשה במסגרתה תוקם רשת נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית באורך, 12 ק"מ, ו-17 שבילי אופניים חדשים; התכנית מוערכת בכ-290מיליון שקלים
מערכת ice | 
נתיב תחבורה ציבורית (צילום דוברות נתיבי איילון ; לביא תצלומי אוויר)

משרד התחבורה ועריית ראש העין הודיעו היום (רביעי) על הסכם חדש לקידום תחבורה ציבורית ברת קיימא בעיר. במסגרת ההסכם, ראש העין תרושת בנתיבי העדפה לתחבורה ציבורית, ישופר השירות בין חלקי העיר, תתוגבר תדירות האוטובוסים ויורחבו שעות הפעילות.


רשת התחבורה העירונית החדשה תכלול כ-12 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיבוצעו בטווח הקצר, ופוטנציאל של 6 ק"מ נוספים, בצירים המרכזיים וברחובות הראשיים של העיר, שיספקו גישה לכל שכונה בעיר במטרה לתת עדיפות משמעותית לתחבורה הציבורית ולאופניים, על פני הרכב הפרטי. עלות ההשקעה בתוכנית נאמדת בכ- 290 מיליון שקל.


לאורך נתיבי התחבורה הציבורית יוצבו מצלמות אכיפה והעדפה אלקטרוניות, שיבטיחו שמירה על דרך פנויה ותנועה חופשית לאוטובוסים. התוכנית כוללת גם שדרוג של פני העיר, הצללת מדרכות, התקנת תאורה, גינון ופיתוח נופי, ושמירה על נגישות ובטיחות, לעידוד ההליכתיות בעיר.


בנוסף, תיושם רשת תחבורה ציבורית המותאמת להתפתחות העיר וכוללת חיזוק של שירות האוטובוסים המטרופוליני והמקומי, באמצעות הגברה משמעותית של תדירות התחבורה הציבורית ותוספת קווים חדשים. לצורך זה, יתווספו למצבת האוטובוסים של העיר כ-50 אוטובוסים חשמליים חדשים ויפותחו מתקני התשתית הנדרשים להסבת כל האוטובוסים להנעה בחשמל, וזאת עד לשנת 2026.


עוד כוללת התכנית, הקמה של מסופים וחניוני לילה חדשים, וכ- 300 תחנות אוטובוס משודרגות, לרווחת ציבור הנוסעים, ומבני ריענון לנהגים, לרווחת נהגי האוטובוסים. כל זאת, בשטח כולל של 44 דונם ובהשקעה של כ- 130 מיליון שקלים.


כמו כן, יסללו 17 שבילי אופניים, באורך כולל של כ-12 ק"מ, ברחובות שלמה המלך, וולפסון, חותמי המגילה, דוד חג'בי, דרך הציונות, נחל רבה דרומי, מנחם בגין, משה דיין, ז'בוטינסקי, רמת הגולן, החלוץ, רש"י, המתמיד, החמישה,  וגנר, הרב כלף ומשעול עלי הכהן.


נתיבי התחבורה הציבורית ומסלולי האופניים שיסללו בעיר, יחוברו ישירות למוקדי ביקוש ובהם תחנת הרכבת, מוקדי תעסוקה, מוסדות חינוך, מרכזי בריאות ואזורי בילוי ופנאי. לצדם יוקמו עמדות ריענון לרוכבות ולרוכבים, מתקנים לקשירת אופניים, עמדות ייעודיות לניפוח אוויר, ברזיות, אמצעי הצללה, עצים ועוד.


בכך, ראש העין מצטרפת לעיר נתניה, שחתמה על הסכם דומה לפני כחודשיים, ולעיר חולון, שחתמה על הסכם היום. מדובר בתוכנית הדגל של משרד התחבורה, שתיושם בקרוב בערים נוספות בארץ שיבחרו לקדם תחבורה ציבורית, ועלותה הכוללת נאמדת במיליארדי שקלים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה