רכב

מהפכה בכבישים: בקרוב תמרורים עם דמויות נשים וטרנסג'נדרים

במשרד התחבורה מקיימים דיונים לגבי שינוי מגדרי של תמרורי התחבורה, כך שבמקום דמות הגבר שמופיע עליהם כיום, יופיעו עליהם גם דמויות של נשים ואף טרנסג׳נדרים
מערכת ice |  7
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
במשרד התחבורה מקיימים בימים האחרונים דיונים לגבי שינוי מגדרי של תמרורי התחבורה, כך שבמקום דמות הגבר שמופיע עליהם כיום, יופיעו עליהם גם דמויות של נשים ואף טרנסג׳נדרים, כך נחשף היום (חמישי) ב-'YNET'.
בחודשים האחרונים במשרד התחבורה בוחנים את שינויי המגדר של התמרורים. במשרד התחבורה ניהלו כבר מספר ישיבות בנושא שמלבד אנשי המשרד, גם אנשי הרלב״ד, גורמים במשטרה וכן נציגים מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, שתלמידיו ייקחו חלק בעיצוב התמרורים החדשים, השתתפו בהם.
 
גורם בכיר במשרד התחבורה ציין כי השינוי המגדרי בתמרורים הינו חלק מתוכנית נרחבת לשוויון מגדרי במרחב הציבורי. ״התמרורים הם בעצם שפה וחשוב לנו לפנות לכולם. הנשים היום מודרות מהמרחב הציבורי ואנחנו בראשית מהלך שיביא לתמרורים בגיוון מגדרי גם של נשים ואפילו טרנסג׳נדרים״.
נתחיל עם תמרורים שיש בהם בני אדם, עוד לא הוחלט האם תמרורים שישונו יוחלפו לגמרי או יחולקו או יהיו בהם גם גברים וגם נשים״, אמר גורם בכיר במשרד התחבורה. "אנו רק בשלבי התנעה, בהמשך נבחר בוועדה שנקים יחד עם כל הגורמים שהיו כבר בישיבות מספר תמרורים, תלמידי בצלאל יעשו להם סקיצות שמקדמות שוויון מגדרי ויחד עם זאת ישמרו על התמרור כך שאנשים יבינו אותו וידעו איך לציית לו. לאחר שהתמרור יקבל את אישור הלשכה המשפטית, נעביר אותו להערות הציבור ורק אז הוא יתווסף למלאי התמרורים הקיים״, הוסיף.
 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, מברכת על המהלך: "בדיוק כמו שפה מילולית, גם שפה חזותית מייצרת מציאות. תמרורים הם אחת השפות המרכזיות במרחב הציבורי, שפה שעד היום התעלמה מנשים וממגדרים אחרים. לא עוד. שוויון צריך להיות בכל מקום ולהיראות בכל מקום. לכן, אנחנו מקדמות במשרד התחבורה שיתוף פעולה עם בצלאל - מיזם לשינוי התמרורים כך שכל אחת וכל אחד יוכלו להרגיש חלק מהמרחב הציבורי ולהסתובב בו בבטחון".
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    עוד לא הבנתי איך יעשו דמות של טרנסג’נדר (ל"ת)
    חינה 08/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    לא נגדה ולא תומך או לא תומך במפלגה
    עצוב 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל יש גבול... הציבו אותך כשרת התחבורה.. את בכל מתעסקת בכל דבר אחר. תפרשי! תני למישהו שרוצה למלא את התפקיד הזה להחליף אותך ולעשות עבודה! את תוכלי לעשות חייל בנושאים שבאמת חשובים מבחינתך....אין בעיה...אבל למה לתפוס כסא, לא לקדם נושאים אקוטיים בתחומי התחבורה ולהתעסק בעמדות להאכלת חתולים ושוויון...
    סגור
  • 5.
    חולת נפש בחיי צריכה להתאשפז (ל"ת)
    מושיקו 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    זה מה שחשוב להוציא עליו כסף
    סתם מישהו 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במקום להתעסק עם דברים שיעזרו לנו להציל חיים ולהפחית סיכונים על הכביש זה מה שחשוב? במקום לשפר את התחבורה הציבורית זה מה שחשוב? כל כך הרבה משאבים כח אדם וכספים יצאו על הדבר הזה פשוט הזוי….
    סגור
  • 3.
    חלאס
    הקול השפוי 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חולי נפש תיכף יתנו לגיטימציה לבנאדם שיחליט שהוא כלב
    סגור
  • 2.
    מיכאלי
    רופא 07/2022/24
    הגב לתגובה זו
    7 0
    רפואה שלימה. העולם מתרחק מהשפיות, משעשע שמיכאלי מתעסקת בשטיות מטופשות כאלה במקום בלטפל בבעיות האמתיות.
    סגור
  • 1.
    כלל לא מהפכה
    צבי חיליק קמינסקי 07/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אבל אם כבודה רוצה לשקף את האמת,יש צורך בסמליל נוסף בכל תמרור. מדובר באקט רנדומלי רקטואלי כי זה מה שקורה בכבישי ישראל. הכותב אינו הומופוב ואינו מזדהה עם שום מפלגה.כמו כן הכותב עומד על שתי רגליו..עדיין ועושה במכנסיים בכל נסיעה שנגמרת בשלום .
    סגור