רכב

"כמו Airbnb בשילוב עם אובר": השירות החדש של טסלה

מנכ"ל טסלה אילון מאסק התייחס שבוע לשירות החדש של שמפתחת החברה - שירות מוניות אוטונומי של רכבי החברה, אשר יאפשר הכנסה נוספת לבעלי הרכב: "יש חניונים מלאים במכוניות בכל מקום. מכיוון שמכוניות זקוקות לנהג, אז רוב הזמן הן לא עושות כלום"
מערכת ice |  1
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ pexels, Insider News)

הפיתוח של שירות "רובוט-המונית", של טסלה נמשך, והוא יעבוד אפילו "בכדור ארץ אחר", כך עולה מדבריו של המנכ"ל אילון מאסק, באסיפת בעלי המניות השנתית של החברה ביום חמישי.

"טסלה מפתחת פתרון כללי לנהיגה עצמית", אמר מאסק. "אם הייתם יוצרים סוג של כדור הארץ חלופי שנוצר באקראי, המערכת שלנו עדיין תעבוד". מאסק הוסיף כי מכשולים רגולטוריים יגבילו את המקום שבו ניתן לפרוס אותו, אך הוא בטוח שמערכת נהיגה עצמית מלאה שתאפשר זאת היא רק עניין של זמן.
 


החברות "קרוז" ו-"וואימו", אשר עובדות גם הן על פתרון הגעה אוטונומי דומה, מיקדו את מאמציהם בערים בודדות, שבהן מיפוי מתמיד ומדויק של הסביבה הוא המפתח לפונקציונליות של המערכות שלהם.


לעומתם, טסלה אוספת נתונים מבעלי המכוניות שלה המריצים גרסת בטא של המערכת, תהליך שעורר את זעמם של מבקרים רבים. לדברי מאסק,  למעלה מ-60 מיליון קילומטרים של נסיעה בוצעו כשהתכונה מופעלת, והוא מצפה שהמידע שנאסף ימשיך ויתרחב.

כבר כיום, מערכת עזר לנהג בעל אוטומציה חלקית מוגבלת, פועל ברכבים של "ג'נרל מוטורס", אולם רק בקטעי כבישים אשר אושרו באמצעות סריקה ובדיקה על ידי החברה עצמה, אשר הודיעה השבוע שהיא מכפילה את רשת הכבישים המאושרת ליותר מ-60 אלף קילומטרים ברחבי צפון אמריקה.


כשמערכת הנהיגה העצמית המלאה של טסלה תפעל במלואה, מאסק טען שלבעלי טסלה תהיה הבחירה להשתמש בה בעצמם או להוסיף את המכוניות שלהם לצי "הרובוטמונית" כדי להרוויח כסף כאשר הם לא צריכים אותה. "אני חושב שזה בסופו של דבר יהיה סוג של שילוב של כמו Airbnb ואובר", הסביר מנכ"ל טסלה.

"תראה כמה מכוניות חונות. יש חניונים מלאים במכוניות בכל מקום. מכיוון שמכוניות זקוקות לנהג, אז רוב הזמן הן לא עושות כלום", אמר מאסק. מאסק העריך שרכב טיפוסי שיתווסף למערכת יראה את השימוש בו יזנק מ-12 שעות בשבוע ל-60 שעות בשבוע ויהפוך למחולל הכנסות.
 


"הדבר המעניין הוא שהמכונית עדיין עולה אותו דבר", אמר איש העשיר בעולם. מאסק העריך שרכב טיפוסי שיתווסף למערכת המוניות, יביא לשימוש של כ-60 שעות בשבוע ויהפוך למחולל הכנסות. "הדבר המעניין הוא שהמכונית עדיין עולה אותו דבר", אמר.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתבקש
    תותח 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשכולם מדברים הוא עושה
    סגור