רכב
התקדמות בבניית המנהרה התת ימים הארוכה בעולם
המנהרה הטבולה בין גרמניה לדנמרק, תקצר את זמן הנסיעה בין שני היעדים מ-45 דקות דרך מעברה, ל-7 דקות ברכבת ו-10 דקות במכונית
בעומק של 40 מטרים מתחת לים הבלטי, המנהרה הטבולה הארוכה בעולם תקשר בין דנמרק לגרמניה ותקצר את זמני הנסיעה בין שתי המדינות כשתיפתח ב-2029. לאחר יותר מעשור של תכנון, החלה הבנייה של מנהרת הפמרנבלטה בשנת 2020 ובחודשים שחלפו מאז, הושלם נמל זמני בצד הדני. הוא יארח את המפעל שיבנה בקרוב את 89 קטעי הבטון המסיביים שירכיבו את המנהרה.
"הצפי הוא, שקו הייצור הראשון יהיה מוכן בסביבות סוף השנה, או תחילת השנה הבאה", אמר הנריק וינסנסן, מנכ"ל Femern A/S, החברה הדנית בבעלות המדינה שאחראית על הפרויקט. "עד תחילת 2024 עלינו להיות מוכנים לטבול את אלמנט המנהרה הראשון". המנהרה, שאורכה יהיה 18 ק"מ (11.1 מייל), היא אחד מפרויקטי התשתית הגדולים באירופה, עם תקציב בנייה של למעלה מ-7 מיליארד אירו. לשם השוואה, מנהרת התעלה באורך 50 ק"מ (31 מייל) המקשרת בין אנגליה לצרפת, שהושלמה ב-1993, עלתה סכום שווה ערך ל-12 מיליארד ליש"ט (13.6 מיליון דולר) בכסף של היום. אף על פי שהיא ארוכה יותר ממנהרת הפמרנבלטה, מנהרת התעלה נעשתה באמצעות מכונת קידוח ולא על ידי טבילה של קטעי מנהרות שנבנו מראש.
עוד ב-
המנהרה תיבנה על פני חגורת פהמרן, מיצר בין האי הגרמני פהמרן לאי הדני לוללנד והוא מתוכנן כחלופה לשירות המעבורות הנוכחי מרודבי ומפוטגארדן, הנושא מיליוני נוסעים מדי שנה. היכן שהמעבר נמשך כעת 45 דקות במעבורת, זה ייקח שבע דקות בלבד ברכבת ו-10 דקות ברכב. המנהרה, ששמה הרשמי הוא Fehmarnbelt Fixed Link, תהיה גם מנהרת הכביש והמסילה המשולבת הארוכה ביותר בעולם. הוא יכלול שני כבישים מהירים דו-מסלוליים - מופרדים על ידי מעבר שירות - ושתי מסילות רכבת מחושמלות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



