רכב

ביטוח לאומי בהטבת ענק: מותר לכם לחנות על חשבון המשטרה?

בפסק דין של בית משפט השלום בירושלים נקבע כי בעלי תו נכה יכולים להחנות את רכבם בחניות השמורות למשטרה, בישראל יש למעלה מחצי מיליון בעלי תו נכה
מערכת Ice |  2
המוסד לביטוח לאומי (צילום shutterstock)
בהחלטה מסקרנת של בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, שפורסמה ב-MYNET ירושלים, תושב העיר, בעל תג נכה זוכה מהודעת קנס שנרשמה לו על ידי עיריית ירושלים, משום שחנה את הרכב הפרטי שלו בחנייה שמיועדת לרכבי משטרה.
בפסיקתה, השופטת ענת גרינבאום קבעה שרכב נכה החונה במקום השמור לניידות משטרה אינו בבחינת ״הפרעה לתנועה״ בניגוד לטענה של העירייה. למעשה, הדבר הופך את חניות ניידות המשטרה לחסרי משמעות, כאשר בישראל למעלה מחצי מיליון תווי נכים. ערעור הוגש לבית המשפט המחוזי.
 
השופטת ענת גרינבאום ציינה "במקרה דנן, אין חולק כי העמדת או חנית רכב במקום השמור לרכב משטרה אינה מנויה בסעיף 3 לחוק חניה לנכים ומשכך יש לבחון האם במקרה זה מתמלאים התנאים הקבועים בסעיף 2(א) לחוק או שמא חניה במקום זה מהווה "הפרעה ממשית לתנועה".
עוד ציינה: "אין בידי אף לקבל את טענת המאשימה כי אותה הפרעה נטענת הינה העובדה כי אותם רכבי משטרה שחנייתם "נתפסה" בידי רכב הנושא תג נכה "יאלצו לחנות רכבם במקומות חנייה אסורים. כמו כל אזרח, גם שוטר התר אחר שניה מצופה לחנות את רכבו כחוק ואין בעובדה כי מקום החנייה השמורה לרכב משטרתי תפוס, בין אם על ידי רכב בעל תג״. בעיריית ירושלים כאמור הגישו ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בעיר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חולדאי נוסע עם הרכב בנתיבי תחבורה ציבורית כנכה מרותק
    הלאה העריצות המופקרת 12/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכסא גלגלים. לאיש הזה אין מינימום של בושה! מאידך, לנכה עם קביים ותג נכה שאינו מרותק לכסא גלגלים, אין זכות לנוע בנתיב של תחבורה ציבורית. זו עדות למדינה שמתנהלת בצורה מטורפת ומושחתת לחלוטין.
    סגור
  • 1.
    נו , יש שופטים נורמלים בישראל . לא מבין את הערעור , אין (ל"ת)
    מחמוד 11/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור