רכב

בעלי רכבים חשמליים: בקרוב תוכלו להטעין בכל מקום בישראל

צעד משמעותי נוסף בדרך לפריסת עמדות טעינה ברחבי ישראל, בתמיכת משרד האנרגיה: יוקמו למעלה מ-1500 נקודות טעינה בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב בסך מענקים כולל של כ-5.8 מיליון שקל
מערכת ice |  17
פריסת עמדות טעינה ברחבי ישראל (צילום freepik, unsplash)
לא פחות 1511 נקודות טעינה איטיות (AC) לכלי רכב חשמליים בחניונים פרטיים הפתוחים לציבור הרחב יוקמו בקרוב בכל רחבי הארץ, זאת כחלק מפעילות משרד האנרגיה לפריסה רחבה של עמדות טעינה בישראל. מהלך זה הוא פרי של קול קורא שהוציא המשרד למתן מענקים בהקמת עמדות טעינה איטיות (AC) לטעינת כלי רכב חשמליים בחניונים, בו זכו 16 מציעים שונים, שיקימו את העמדות תוך 24 חודשים.
המציעים שזכו יתחלקו במענקים ממשרד האנרגיה בסכום כולל של כ-5.8 מיליון שקל, בגובה של עד 5000 שקל לנקודת טעינה בודדת. זאת, כחלק מפעילות המשרד לעידוד מעבר לכלי רכב חשמליים ונקיים יותר.
 
מדובר בעיקר בחניונים של מרכזי קניות, קניונים וכן חניונים מסודרים ברשויות המקומיות שאינם בבעלות של הרשות אלא בבעלות פרטית. בנוסף, במסגרת הקול קורא התחייבו הזוכים לוודא כי לפחות 5% מהעמדות אותן הם יקימו, יהיו עמדות טעינה נגישות לבעלי מוגבלויות. המציעים הזוכים הם בעלי חניונים שמתקשרים עם חברת הקמה של עמדת הטעינה או לחליפין חברת הקמה של עמדת טעינה שמתקשרת עם בעל החניון הפרטי.
מהלך זה מצטרף לפעילות הענפה של משרד האנרגיה לפריסת עמדות הטעינה בכל רחבי הארץ, כאשר רק לפני ארבעה חודשים הודיע המשרד על  מתן מענקים בגובה של למעלה מ-5 מיליון שקל להקמת 1,122 עמדות טעינה ב-37 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. קולות קוראים אלו הינם בהמשך לתמיכת המשרד בהקמה של כ-2500 עמדות טעינה בעלות של 30 מיליון שקל משנת 2018. בימים אלה, נסגר הקול קורא למתן מענקים בהקמת עמדות טעינה מהירות ואולטרה מהירות (DC) בצירי תנועה ובמקומות מרכזיים ברשויות מקומיות בפריסה ארצית, ותוצאותיו אמורות להתפרסם בקרוב.  
משרד האנרגיה פועל במרץ להסרת החסמים להתפתחות שוק הרכב החשמלי, ודואג לשתף פעולה ולרתום למשימה הן את רשות החשמל והן את חברת החשמל להקמת התשתית הנדרשת. המשרד אף קידם את יעד הממשלה במסגרת הצעת המחליטים ליעדי התקציב 2022 לקביעת יעד של הפסקת מכירת רכב פרטי שאינו חשמלי החל משנת 2030. כל זאת, כחלק מיעדי משק האנרגיה של המשרד לשנת 2030 להקטנת השימוש במוצרי דלק וצמצום פליטות גזי החממה בישראל.
חן בר-יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה: "בעלי כלי רכב חשמליים יודעים שהשאלה הגדולה כאשר הם יוצאים לדרך, היא איפה נוכל לטעון את הרכב? אנחנו במשרד האנרגיה פועלים לפתרון הנושא הזה ופרסנו עמדות טעינה בכל רחבי הארץ. לאחרונה בחרנו שישה עשר זוכים חדשים במכרז שמטרתו לפרוס עמדות טעינה בעשרות חניונים בכל רחבי הארץ. עמדות טעינה אלה יאפשרו תדלוק באמצעות כרטיס אשראי, וחמישה אחוז מתוכן יהיו נגישות לבעלי מוגבלויות. הדבר יגדיל מאוד את פריסת עמדות הטעינה בכל רחבי הארץ כך שלבעלי כלי רכב חשמליים - אלה שכבר יש להם ואלה שעתידים לקנות  - לא יתקלו בבעיות למצוא עמדות זמינות בכל מקום אליו ייסעו".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    רק בישראל, עושים צעד קדימה, ואז מגלים שהוא לא היה טוב
    מדינת חלם 12/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה לא הטענה מהירה? בושה וחרפה
    סגור
  • 13.
    יותר בריא לסוללה
    אלדד 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעמדה איטית יותר זול והסוללה לא נשחקת
    סגור
  • 12.
    רק עמדות טעינה בכל בית בלילה
    דן 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למספר 10 אשמח לדעת באיזה מחקר מדובר ומה ההתניות שלו... בכל מקרה לעבור ל 100% חשמלי יידרש טעינה בלילה של רכבים בחניה הביתית שהחשמל חינם... עמדות מהירות אמורות לסגור פינה ב 1% מהמקרים החרגים
    סגור
  • 11.
    עמדות טעינה איטיות
    שי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 2
    הן מיותרות. חסרי שימוש. יש צורך בעמדות מהירות בלבד!
    סגור
  • הפוך גוטה הפוך
    דן 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק עמדות לילה איטיות שהחשמל חינם ייתן מענה
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    נחמד,גם לשלם על חניה וגם
    אריה 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    על הטעינה. נעשה מחקר בארצות הברית ,מה יקרה אם כל תושבי ארצות הברית יעברו לתחבורה חשמלית,והממצאים מעניינים:החשמל יספיק רק למחצית מאזרחי ארצות הברית!! המשמעות ממחקר זה,שמדינות יאלצו להקים עוד הרבה תחנות לייצור חשמל,דבר שייקר את מחיר החשמל ועוד לא דיברנו על הסוללות המתכלות ועוד.
    סגור
  • 9.
    מה הטעם עם אין חוק שעוזר על רכב לא חשמלי לחנות שם? (ל"ת)
    גילי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 8.
    חח מסבסדים תשתית לסלקום נכון? (ל"ת)
    נתי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 7.
    כסף לפח
    נהג ברכב חשמלי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עמדת טעינה איטית לא באה לידי שימוש משני סיבות א. כי זה מטעין כל שעה בערך 20 ק"מ טווח ב. אין לזה כבל, אתה צריך לפרק את הכבל שיש לך באוטו בשביל להטעין, זה פשוט לא שווה את הטירחה גם משרד האנרגיה יודעים זאת, אלא שהם מחפשים כותרות וזהו
    סגור
  • 6.
    אין שום טעם בעמדות איטיות. חבל על הכסף. כל העמדות
    יובל 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הציבוריות צריכות להיות מהירות. אנשים לא יחכו 6 שעות לטעינה
    סגור
  • נכון
    אריה 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובל נשכח שהטעינה המהירה מקצרת את חיי הסוללה.
    סגור
  • 5.
    למה 24 חודשים
    נתי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בחברה שאני עובד בה התקינו 40 עמדות תוך יומיים
    סגור
  • 4.
    בולשיט
    רפול 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם אין לך עמדת טעינה פרטית אכלת אותה. בעלי בתים משותפים תחשבו פעמיים לפחות
    סגור
  • 3.
    שלא ישמש כחניה
    אסף 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדאגו בחוק שתיהיה אפשרות רק להטעין ולא להחנות סתם
    סגור
  • 2.
    איטיות ?
    הרץ 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    למה להתקין עמדות איטיות מה ההגיון ? מי רוצה לחכות שעות על גבי שעות לטעינת הרכב? היוזמה הינה יוזמה מבורכת ויחד עם זאת יש להתקין עמדות מהירות לטובת בעלי הרכבים.
    סגור
  • מה לא הבנת מי שרוצה לטעון ישלם גם חנייה והרבה (ל"ת)
    יקי 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לכמה פרוסות פורסים את התחנות?
    אני 12/2022/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    תחנות פורשים... לא פורסים!
    סגור