רכב

למרות המשבר: אלו המכוניות ששברו את כל השיאים

דווקא בזמן שהמחירים בכל העולם עלו וכוח הקנייה ירד, חלק מכלי הרכב חוו עדנה ושברו שיאי מכירות. טסלה היתה אחת החברות המובילות במגמה הזו, יחד עם עוד כמה חברות שהכרנו לאחרונה בישראל בפעם הראשונה
יאיר מור | 
רכבים אוטונומיים (צילום vecteezy)
האם העלייה במחירי הדלק דחפה נהגים להחליף? מכירות הרכבים החשמליים בשנת 2022 חצו לראשונה את רף ה-10 מיליון יחידות, והגיעו ל-10.2 מיליון, כך חושפת חברת המחקר Counterpoint. 
העלייה בלטה במיוחד ברבעון האחרון, שבו נמסרו רכבי נוסעים חשמליים בכמות גבוהה ב-53% מאשר שנה קודם לכן. מתוך הרכבים החשמליים שנמסרו, 72% היו חשמליים לחלוטין, ו-28% הנותרים היו רכבים היברידיים, בעלי מנועים רגילים וחשמליים יחד. 
לדברי אנליסט המחקר אוֹבְּהיק מוּקְהוּרְג'י, מדובר ב"שיא של כל הזמנים" למכירות רכבים חשמליים ברבעון, והשווקים הגדולים ביותר היו סין, גרמניה וארה"ב. זאת למרות הסגרים בסין בחודשים אוקטובר ונובמבר, שפגעו לדבריו גם בייצור, גם ברכישות וגם בכל שרשרת האספקה של רכיבים ורכבים. לולא הסגרים הללו, לדבריו, היה מספר הרכבים החשמליים שנמכרו בעולם בשנה שעבר חוצה גם את רף ה-11 מיליון. 
הוא הוסיף כי 2022 היתה השנה שבה מותגים סינים עברו את הגבול - מילולית - בכל הכוח, והתחילו לשווק את עצמם בכל העולם. לתופעה הזו נחשפנו גם בישראל, שבה הושקו ב-2022 כמה וכמה מותגי רכב סינים. 
היצרנית המובילה בעולם ברבעון האחרון היתה BYD הסינית (שהושקה בישראל ב-2022), עם נתח שוק של 19.8%; טסלה האמריקאית החזיקה בנתח של 12.1%; פולקסוואגן הגרמנית עם 8.2%; ג'ילי הסינית (שהושקה כאן כבר ב-2021) עם 6.3%; וסטלאנטיס (פיג'ו-סיטרואן-קרייזלר-פיאט, שמחזיקה גם במותגים כמו ג'יפ, לנצ'יה, דודג', אופל, מזראטי ועוד) עם 5.1%. הדגמים הכי פופולאריים היו דגם Y של טסלה, דגם Song של BYD, טסלה 3, Wuling Hongguang Mini EV ו-BYD Han. 
שוּמֶן מַנְדַל, אנליסט בכיר בקאונטרפוינט, הציג ציפיות לפיהן השנה תימכרנה ברחבי העולם 17 מיליון מכוניות חשמליות פרטיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה