רכב
תעשיית הרכב גועשת: בריטניה נגד המעבר למכוניות חשמליות
ממשלת בריטניה פרסמה אתמול (רביעי) שהיא תדחה בחמש שנים את האיסור על מכירת מכוניות דיזל וגז. יצרניות הרכב זועמות: "בלבול וחוסר ודאות רק יעכבו אותנו"
ממשלת בריטניה פרסמה ביום רביעי כי היא מתכננת לדחות את איסור מכירת מכוניות הדיזל והגז במדינה בחמש שנים. יצרניות הרכב יצאו נחרצות כנגד המהלך ואמרו שההחלטה תקשה מאוד על מאמצי התעשייה לעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד.
ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק הכריז על ההחלטה הזו במסגרת אירוע השקת המדיניות הירוקה של ממשלתו. המהלך יצא לפועל למרוץ התנגדות רבה שנצפתה מצד פעילי האקלים במדינה וחברי המפלגה שאמרו כי: "אנחנו מסתכנים באיבוד הסכמת העם הבריטי".
עיכוב המעבר שסונק הכריז עליו, זכתה להתייחסות רבה מצד יצרניות הרכב אשר מתחו על המהלך ביקורת קשה. שכן, הן התחייבו להשקיע מיליארדי פאונד על מנת כדי לחשמל את הציים שלהם לפני המועד והיו מקווים שהיעד לשנת 2030 יגביר את הביקוש לכלי רכב חשמליים.
יו"ר פורד בבריטניה, ליסה ברנקין, התייחסה לדברים בהצהרה ואמרה: "העסק שלנו זקוק לשלושה דברים מממשלת בריטניה: שאפתנות, מחויבות ועקביות. הרפיה של 2030 תערער את שלושתם".
כמו כן ברנקין הוסיפה: "אנו זקוקים למיקוד המדיניות שהוכשר על חיזוק שוק החשמל בטווח הקצר ותמיכה בצרכנים בזמן שהרוחות הנגדיות חזקות: התשתיות נותרות לא בשלות, התעריפים עולים ויוקר המחיה גבוה".
Stellantis, המחזיקה במותגים פיאט, פיג'ו וסיטרואן בממלכה הדהדה את הקריאה לבהירות ואמרה כי היא מחויבת להשיג 100% מכירות מכוניות וטנדרים חדשים ללא פליטה בבריטניה עד סוף העשור.
כמו גם, החברה שהוקמה מהמיזוג בין פיאט קרייזלר לקבוצת PSA הצרפתית, הכריזה בתחילת החודש שתתחיל לייצר רכבים חשמליים במתקן Ellesmere Port שלה מחוץ לליברפול. לצורך הסבת המפעל לייצר מכוניות חשמליות הושקעו 100 מיליון פאונד.
שינוי המדיניות האחרון עלול להחזיר את ההתקדמות הזו ובסופו של דבר לפגוע בכלכלה אם הוא יסכן את עתיד מגזר ייצור הרכב בבריטניה. אם בריטניה אמורה להיות מובילה בהפסקת הדרגתי של כלי רכב מזהמים.
מייק האווס, מנכ"ל איגוד יצרני וסוחרי הרכב בבריטניה אמר: "צרכנים צריכים לרצות לבצע את המעבר, שדורש מהממשלה מסר ברור ועקבי, תמריצים אטרקטיביים ותשתית טעינה שנותנת ביטחון ולא חרדה. בלבול וחוסר ודאות רק יעכבו אותם".
היועץ העצמאי של הממשלה למדיניות אקלים, ועדת שינויי האקלים שותף לדעה זו. בדו"ח משנת 2020, הוועדה אמרה כי "המעבר המלא" לרכבי רכב חשמליים יהיה "אחת הפעולות החשובות ביותר להשגת יעד האפס הנקי של בריטניה".
סיימון קלארק, חבר פרלמנט שמרני, אמר ב-X כי המהלך "ינפץ" את הקונצנזוס של בריטניה להתמודדות עם משבר האקלים. זה גם עלול לפגוע בתעשייה שמעסיקה 780,000 עובדים ומהווה 10% מהיצוא הבריטי. רוב המנהלים בתעשייה מסכימים שמעבר למכוניות חשמליות הוא בלתי נמנע. והשינוי הזה כבר צובר תאוצה בבריטניה.
עוד ב-
רכבי רכב חשמליים צפויים להוות כמעט 18% מהרישומים של מכוניות חדשות עד סוף השנה, לעומת 0.7% בלבד ב-2018, לפי ה-SMMT. אם טעויות מדיניות או תמיכה ממשלתית דועכת גורמים לבריטניה להפוך למקום לא אטרקטיבי לייצור רכבים חשמליים, זה עלול לאיים על עתיד תחום הרכב בבריטניה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6.לאף מדינה אין עדיין את היכולת לייצר מספיק חשמל לטעינהאחד 09/2023/23הגב לתגובה זו0 0לאף מדינה אין את היכולת לייצר מספיק חשמל לטעון כל כך הרבה רכבים חשמליים וגם אין להן את התשתיות לזה. פרט לזה רכבים חשמליים מוגבלים במרחקים שלהם ובזמן הטעינה שלהם. ולאן לא מתאימים לאנשים שנוסעים כל היום למרחקים ארוכים!!סגור
-
5.מכוניות חשמליות הן העתיד אך אין צורך בכפייהדרור הררי 09/2023/23הגב לתגובה זו0 1האיסור על מכירת מכוניות בעירה פנימית הוא מיותר ומהווה התערבות לא נחוצה. תהליך המעבר כבר הותנע והשוק החופשי יקח אותו קדימה עד למעבר המוחלט לררבים חשמליים. בריטניה לא נגד רכבים חשמליים, היא פשוט מורידה את לחץ המיותר. המבחן היחיד יהיה בקידום התשתיות הדרושות למכוניות חשמליות וזה נכון בכל מקום.סגור
-
4.נו באמתרפאלה 09/2023/23הגב לתגובה זו0 0תקועים בשנת תר"פפוסגור
-
3.לאט לאט כולם יבינועמירם1 09/2023/22הגב לתגובה זו5 1המכונית החשמלית היא טעות, בסה"כ מחליפה זיהום אחד במספר זיהומים. נקודות הטעינה תופסות חניות ותהליך הטעינה מסורבל, כשאופנת המכוניות החשמליות תסתיים נשאר עם עודף קווי הולכה ותחנות לייצור חשמל, נצטרך לפרק את תחנות הטעינה על מנת שיהיו חניות ולא נבין למה בזבזנו כסף על טעות.סגור
-
כך אמרו בעלי הסוסים להנרי פורדדרור הררי 09/2023/23הגב לתגובה זו0 1מחיר המצברים יורד כל הזמן זמן הטעינה מתקצר טווח הנסיעה מתארך מכוניות חשמליות מחזיקות יותר זמן ייצור חשמל נקי מתגבר עם הזמן טעינה אלחוטית כבר מתפתחת בקיצור עובדות...סגור
-
2.כל הכבוד לבריטים יישר כחמשה 09/2023/22הגב לתגובה זו6 2רכבים חשמלים הם סכנה לציבור , קרינה וזיהום חסרי תקדים .סגור
-
1.חקי , בריטניה הצילה עצמה ממחלות שמקורן ברכבים חשמליים (ל"ת)חקי חיון 09/2023/21הגב לתגובה זו8 2סגור