שי בנון: המתכנת שהקים את ענקית החיפוש אלסטיק

מי אתה שי בנון? קוד שכתב כדי לסייע בארגון המתכונים של אשתו, התפתח למנוע חיפוש פורץ דרך והכניס אותו למועדון המיליארדרים. 
מערכת ice | 
שי בנון (צילום מתוך אתר החברה elastic)
שי בנון, יליד 1977, הוא ממייסדי אלסטיק (Elastic) – חברה אמריקאית-הולנדית, העוסקת בפיתוח מנועי חיפוש לארגונים. נכון לראשית יוני 2022, הונו של בנון (לפי המגזין פורבס), מוערך בסכום של ב-1.2 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
בנון נולד וגדל באשדוד והוא בעל תואר ראשון במדעי המחשב מהטכניון. בראשית דרכו עבד במספר חברות כגון אלביט וגיגה ספייסס, כמו גם בכמה בנקים. ב-2004 החל לכתוב את הקוד הראשון שלו – אשר נועד בסך בכל לייצר סדר במתכונים של אשתו, בוגרת בית ספר לבישול בבריטניה – והפך עם השנים לעוגן המרכזי ממנו התפתחה חברת אלסטיק.
ב-2012, ייסד בהולנד בנון את אלסטיק יחד עם אורי בונס, סיימון וילנאואר וסטיבן שורמון,  כשהארבעה הציגו לעולם את Elasticsearch – מנוע חיפוש גמיש המבוסס על קוד פתוח היושב בענן. החלטה זו אפשרה לחברה לצבור תאוצה ולהפוך לשם דבר. כך למשל, עד שנת 2018, את הקוד הורידו לא פחות מ-250 מיליון משתמשים.
באוקטובר 2018, רשמה החברה עוד ציון דרך: עם הנפקתה בבורסה בניו יורק, זינקה מנייתה ב-94%. שוויה של אלסטיק נאמד היום במיליארדי דולרים, כשהיא ממצבת עצמה כאחת מחברות הקוד הפתוח המשגשגות בעולם. 
בסיסה של אלסטיק הוא במאונטיין ויו, קליפורניה, והיא מעסיקה אלפי עובדים בעשרות שלוחות – ובהן בין היתר בני יורק, לונדון, פריז, אמסטרדם, טוקיו, סינגפור ותל אביב. הקשר ההדוק של החברה עם ארץ הקודש בא לידי גם ביטוי ברכישת הסטארט-אפ הישראלי בילד סקיוריטי בקיץ 2021 ובהקמת מרכז פיתוח כחול-לבן.
זמן משפחה
בנון נשוי ואב לשלושה, חזר בראשית העשור לחיות בישראל אחרי שנים ארוכות באמריקה, כדי להיות קרוב למשפחה. בראשית 2022 הודיע כי יפרוש מתפקדי הניהול באלסטיק (כשאת מקומו כמנכ"ל יתפוס אשוטוש קולקרני), אך ימשיך לעמוד בראש המערך הטכנולוגי של החברה. 
"הגעתי לתחום התכנות כי ניתחתי את עולם התעסוקה והבנתי שבתחום הזה תהיה עבודה", סיפר בנון ב-2019 בראיון ל"גלובס". "היום אני מאוד אוהב לתכנת ואני חושב שזו אומנות ויצירה, אבל אני לא מאלה שנולדו לתוך התחום".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה