אלי פפושדו: איש צבא הקבע שהפך לאיל מלונאות

הוא אחד המלונאים הוותיקים והחזקים בישראל, מככב דרך קבע במדורי העסקים, הנדל"ן והרכילות – ואף הוציא ספר המנפק עצות לחיים בריאים. מי אתה אלי פפושדו?

מערכת ice |  1
אלי פפושדו (צילום מתוך אתר החברה pphe)
אלי פפושדו, יליד 1937, הוא איש עסקים ומלונאי ישראלי. נכון להיום, הונו של פפושדו מוערך בכ-480 מיליון שקלים.
ביוגרפיה עסקית
פפושדו נולד בקהיר, בירת מצרים. לישראל עלה לבדו, כשהיה בן 12 בלבד, ונקלט בקיבוץ שלוחות. לאחר שירות בצבא הקבע ורכישת מועדון לילה, נכנס פפושדו ב-1966 אל תחום המלונאות – כשהיה חלק מקבוצה שרכשה קרקע באילת להקמת מלון הסלע האדום.
"לא התחלתי עם הון או עם שותפים עשירים, שיכולתי לקנות בניין בדיזנגוף או בכיכר המדינה", סיפר בראיון ל"גלובס" ב-2007 על תחילת דרכו העסקית. "השתחררתי משירות קבע בצה"ל וקניתי מועדון לילה מזורגג, שהיה בו מה שנקרא פולקלור ישראלי. אילת הייתה אז ג'יפה, עיר קשה וענייה". 
במחצית הראשונה של שנות ה-70 ייסד פפושדו את חברת מלונות ים סוף, שהונפקה ב-1987 בבורסה בתל אביב. אחד המלונות הראשונים שהקים פפושדו באותו העשור וזכה להצלחה רבה היה אביה סונסטה בטאבה (על שם אשתו השנייה אביה, שנרצחה), הוחזר למצרים בשנות ה-80, במסגרת הסכם הבוררות בין המדינות, כשפפושדו עצמו זכה לפיצוי של עשרות מיליוני דולרים. המלון הפך לחלק מרשת הילטון ושמו שונה להילטון טאבה. 
באמצעות מלונות ים סוף וחברות הבת שלה המשיך פפושדו להשקיע במלונות ובדיור יוקרה בארץ, באירופה ובארצות הברית. ב-2007 הנפיק בבורסה בלונדון את רשת פארק פלאזה וגייס 85 מיליון ליש"ט. בתוך מספר שנים, ובזכות מימון בסך של כ-2.5 מיליארד שקלים מבנק הפועלים, הקימה הרשת 7 בתי מלון ברחבי הבירה הבריטית.
פפושדו המשיך למצב את מעמדו בתחום, כשעוד נקודת ציון מרכזית בפעילותו בתחום הייתה החנוכה החגיגית של מלון וסטמינסטר ברידג בלונדון ב-2010 – מהמלונות הגדולים והמפוארים בעיר ובו כ-1,000 חדרים, בהשקעה מוערכת של כ-300 מיליון ליש"ט.
בשנים האחרונות החל פפושדו להוביל גם פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית –  זאת במסגרת חברת ים סוף נדל"ן, זרוע הייזום למגורים ולמסחר של קבוצת פפושדו. אחד המיזמים הבולטים של החברה הוא הייליין – פרויקט פינוי-בינוי ברמת גן, במסגרתו 2 מגדלי מגורים חדשים ומודרניים בני 29 קומות, יתפסו את מקומם של 4 מבני מגורים ישנים בני 3 קומות שנהרסו. ההשקעה בפרויקט מוערכת בכחצי מיליארד שקלים.
לצד עסקיו הנוספים, מחזיק פפושדו גם בחברת Server Farm Realty מארצות הברית, העוסקת בניהול, אחזקה והשבחה של חוות שרתים. "אני יוזם פרויקטים ומעולם לא ידעתי לעשות כסף מכסף", הדגיש פפושדו באותו ראיון ל"גלובס" מ-2007. "אני לא סוחר במניות ולא קונה חברות, אני קונה בניין ג'יפה ברחוב ג'יפה ביפו, ותוך כמה שנים הופך אותו לרחוב הכי מבוקש".
בשביל הנשמה
פפושדו, שכינוי החיבה שלו הוא "פפו", הפך עם השנים גם לשם בולט במדורי הרכילות, בזכות מערכות היחסים שניהל. הוא היה נשוי ארבע פעמים, כשאשתו השנייה, אביה, ואחותה שושנה נרצחו  ב-1982 בהתקף זעם של בעל האחות, שהתאבד לאחר מכן. בנו יואב, מאשתו הראשונה דליה, היה נשוי למלכת היופי לשעבר, ספיר קאופמן. 
בשנת 2007 הפך פפושדו לבעליה של מספנה לבניית יאכטות באנטליה, טורקיה. היאכטה הפרטית שלו נקראת Red sea ועוגנת במרינה בהרצליה. את העיסוק ביאכטות מגדיר פפושדו כ"משהו לנשמה".
עם זאת, ועל אף עושרו, פפושדו נמנע מאורח חיים ראוותני. ב-2007 אמר בריאיון ל-ynet, "המתעשרים החדשים זה אחד הדברים הדוחים שאני מוצא בחברה הישראלית. הם מתאפיינים בהתנהגות מנקרת עיניים ובגסות רוח. לימדתי את בני וכך אני חי: אדם צריך להתנהל בצניעות, לא חשוב כמה יש לו".
בעבר קושר שמו של פפושדו גם כמועמד לרכישת קבוצת הכדורגל האנגלית, ווסטהאם יונייטד, אף ששהודה כי העסקה עניינה אותו בעיקר בזכות נכסי הנדל"ן של המועדון. "אני לא מבין בכדורגל. אני אפילו לא יודע כמה שחקנים משחקים בכל קבוצה", צוטט.
ברזומה של פפושדו ניתן למנות גם כתיבת ספר טיפים לחיים בריאים הנקרא "לעצור את הזמן". בין ההמלצות: נטילת ויטמין E ("זה עושה נפלאות לעור הפנים"), ושהייה מדי יום במשך עשר דקות בסאונת אדים ("זה מנקז רעלים מהגוף"). טיפ אחר שניפק, היה בראיון ל-ynet כשציין: "המתכון המובהק והבדוק לאנטי־אייג'ינג הוא סקס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין מה לקנא בעשירים….
    יפיתית 12/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פפושדו אדם עשיר אבל טרגדיות לא חסרו בחיים שלו ושל בנו, שניהם איבדו נשים ניפלאות באורח טרגי , לכן אני אומרת לא לקנא באף עשיר ,
    סגור