האחים איגור ודמיטרי בוכמן: ההייטקסטים הישראלים העשירים בעולם

מי אלה דמיטרי ואיגור בוכמן? המחשב שקיבלו מסבם סיפק את אקורד הפתיחה לתכנות משחקים בדרך להקמת פלייריקס והשתלטות על שוק משחקי המובייל בעולם. 

מערכת ice |  4
איגור ודמיטרי בוכמן (צילום יוטיוב/ Playrix)
האחים איגור (יליד 1982) ודמיטרי (יליד 1985), הם הייטקסטים רוסים-ישראלים, מייסדי ענקית המשחקים פלייריקס (Playrix), שבזכותה גם הפכו למיליארדרים. הונו של כל אחד מהאחים, נכון למרץ 2024 (על פי המגזין פורבס), מוערך ב-9 מיליארדים דולרים – נתון ההופך את השניים להייטקסטים הישראלים העשירים בעולם.
 
ביוגרפיה עסקית
האחים בוכמן נולדו בעיר וולוגדה שברוסיה למשפחה יהודית. אביהם, וטרינר בהכשרתו, הועסק כמאבטח, ואימם עבדה במפעל – כשבני הזוג פרנסו בדוחק את המשפחה. המפגש הראשוני עם עולם המחשבים, התרחש אי שם בשנות ה-90, בעקבות מחשב שהעניק לאחים הסבא – ושינה את חייהם. איגור הבכור החל לתכנת בשנת 2001 וסחף אחריו גם את האח הצעיר. בראשית שנות ה-2000, החלו השניים למכור משחקים שתכנתו, כשאיגור היה אז סטודנט באוניברסיטה ודמיטרי עוד תלמיד תיכון. בחודש הראשון לפעילות הם מכרו ארבעה משחקים ורשמו רווחים בסך 60 דולרים.
בשנת 2004 החליטו האחים לקחת את העסק עוד צעד קדימה: הם ייסדו את פלייריקס, שזכתה מאז להצלחה אדירה. החברה מזוהה עם משחקים דוגמת,Fishdom  ,Wildscapes ,Township Gardenscapes ו-Homescapes, ונחשבת כיום לאחת ממפתחות משחקי המובייל הגדולות והרווחיות בעולם. על פי פרסומים הכניסה החברה ב-2021 יותר מ-2.9 מיליארד דולרים. כיום מעסיקה פלייריקס בשורותיה אלפי עובדים במספר דו ספרתי של סניפים ברחבי העולם. מטה החברה הוא בדבלין, בירת אירלנד.
בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, בפברואר 2022, מצאה עצמה החברה של האחים בוכמן בעין הסערה: כמי שמעסיקה עובדים משתי המדינות, היא נאלצת לתמרן בסיטואציה מורכבת הכוללת לא רק מצב מלחמה, אלא גם עימותים, התפרצויות שנאה ומחלוקות בין העובדים האוקראינים והרוסים. האחים עצמם, אגב, הביעו התנגדות לפלישה ובפוסט שהעלו בפייסבוק כתבו: "אלימות לעולם לא יכולה להיות פתרון לבעיה".  
איגור ודמיטרי עלו לישראל בשנת 2016, ובהמשך עברו ללונדון, שם הם מתגוררים כיום.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ישראלים ? עברו כדי לקבל דרכון
    ביבי אוהב חברים כאלה 06/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ביבי רוצה להתחבר איתם
    סגור
  • 1.
    מעניין כמה ישראלים כאלה יש?
    משה 05/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הזוי. ישראלים אבל לא גרים בישראל.
    סגור
  • איך הגעתם למסקנה הזאת?
    רומן אברמוביץ' 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ...לא גרים בישראל, לא דוברי עברית ובלי שום זיקה לישראל או יהדות, אבל ישראלים
    סגור
  • אין הבנה
    יוסיפון 03/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישראלים ,המטה שלהם בדבלין ,שממש אוהבים אותנו .
    סגור