ג'ונג שאנשאן: מי הוא ג'ונג שהפך למיליונר בסין ממכירת מים?

מי אתה ג'ונג שאנשאן? הוא נשר מבית הספר בגיל 12 והתפרנס ממכירת פטריות. החברה שהקים השתלטה על שוק המשקאות בסין וסדרה לו מעמד של מיליארדר.

מערכת ice | 
ג'ונג שאנשאן (צילום DHalps)
ג'ונג שאנשאן, יליד 1954, הוא איש עסקים ומיליארדר סיני. שאנשאן הוא המייסד והיו"ר של נונגפו ספרינג (Nongfu Spring), חברת המשקאות הגדולה בסין ובעל השליטה ברשת הביופארמה וונאטי ביולוג'יקל (Biological Wantai). הונו, נכון לראשית 2022 (לפי המגזין פורבס), עומד על 68.9 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
שאנשאן נולד בעיר האנגז'ואו, בירת מחוז ג'גיאנג במזרח סין. בגיל 12 נאלץ לעזוב בית הספר על רקע רדיפה פוליטית של הוריו, והועסק במגוון רחב של עבודות – מפועל בניין ומוכר כדורים לטיפול באין אונות, דרך מכירת פטריות וצבים ועד שיווק ביטוחי בריאות ועיתונאי. את תחילת דרכו בתחום המשקאות עשה שאנשאן כסוכן מכירות. ב-1996 החליט לקחת את עניין צעד קדימה, כשהקים את חברת נונגפו ספרינג.
בחריצות, נחישות והתמדה הפך שאנשאן את העסק הצנוע לשם דבר: הבקבוקים בעלי הפקק האדום מוכרים היום בכל רחבי המדינה, כשנונגפו ספרינג פילסה בהדרגה את מעמדה לפסגה. כיום מדובר בחברת המשקאות הבכירה בסין, ומצוריה כוללים מים, מיצי פירות וסוגים שונים של תה.
הצלחתו נוספת של שאנשאן נעוצה ברשת הפארמה וואנטי ביולוג'יקל, בה הוא מחזיק במרבית המניות. בשנת 2020 הפכו החברות הללו לציבוריות והונפקו בבורסות של שנחאי והונג קונג. את עוצמת המהלך, קשה להאמין שגם שאנשאון יכול היה באותה תקופה לחזות – אך בזכותו, הוא הפך  לאחד מעשירי סין ויבשת אסיה. רק כדי להסביר את הממדים, הרי בשנה זו בלבד צמח הונו של שאנשאן ביותר מ-70 מיליארדים דולרים.
 
זאב בודד

שאנשאן נשוי ללו קסיו פינג ואב לשלושה, ושומר אמונים לעיר האנגז'ואו. במולדתו נחשב שאנשאן כזאב בודד, וכמי שאינו מרבה להופיע באירועים מתוקשרים ולספק ראיונות למדיה המקומית והבינלאומית הצהרתו: "אני עומד בזכות עצמי. לא אכפת לי מה עמיתיי עושים או חושבים", רק הרחיבה את יותר את המסתורין סביב דמותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה