סטיב באלמר: ההיסטוריה במיקרוסופט, הון מוערך וחיו הפרטיים

מי זה סטיב באלמר? ההיכרות עם ביל גייטס באוניברסיטה, ההון אישי שגרף בזכות מימוש אופציות במייקרוסופט והבעלות על קבוצת NBA לוס אנג'לס קליפרס.

מערכת ice | 
סטיב באלמר (צילום יוטיוב/ ESPN)
סטיב אנתוני באלמר, יליד 1956, איש עסקים אמריקאי-יהודי, והבעלים של קבוצת ה-NBA לוס אנג'לס קליפרס. את הונו עשה באלמר על בסיס מימוש אופציות בחברת מייקרוסופט, בה שימש כמנכ"ל. באלמר הוא אחד מעשירי ארה"ב (והעולם), כשנכון למאי 2023 הונו עומד (לפי מגזין פורבס) על סכום כ-97.6 מיליארד דולרים.
ביוגרפיה עסקית
באלמר נולד ב"עיר המכוניות" דטרויט, וגדל בעיר פארמינגטון הילס, לא רחוק משם, שם עבד אביו פרדריק כמנהל בחברת פורד. עם סיום לימודיו התיכוניים, התקבל באלמר ללימודי מתמטיקה שימושית וכלכלה באוניברסיטת הרווארד היוקרתית, כשלצד לימודיו שימש כמנהל הפרסום של שני עיתוני האוניברסיטה.
בשנתו הראשונה במוסד האקדמי פיתח באלמר חברות קרובה עם סטודנט בשם ביל גייטס, שהמשיכה גם אחרי שגייטס עזב את הרווארד והקים את חברת התוכנה מייקרוסופט. עם סיום התואר הראשון המשיך באלמר לאוניברסיטת סטאנפורד לטובת לימוד תואר שני מינהל עסקים. בעקבות קשריו עם גייטס, חבר אליו במייקרוסופט, ושהצטרף לשורותיה ב-1980, היה העובד ה-24 בחברה. כשמייקרוסופט הפכה לתאגיד החזיק באלמר בכ-8% מהחברה.
עם השנים הפך באלמר לאחד השמות המזוהים ביותר עם מייקרוסופט, ולעוגן חשוב בהצלחתה. ב-1998 הוא מונה לתפקיד סגן נשיא החברה וכעבור שנתיים תפס את מקומו של גייטס על כס המנכ"ל. במייקרוסופט היה באלמר אחראי על מימוש החזון הכלכלי, והוא אחראי בין היתר לשינוי מודל האופציות לעובדים, דבר שסייע להם, על רקע הצלחת החברה, להפוך למיליונרים. לחגיגות חצי יובל לייסוד מייקרוסופט, הפתיע באלמר את העובדים שהגיח מתוך עוגת ענק. ב-2014 נפרד באלמר מהתפקיד ומהחברה לאחר 33 שנה, וכשפרש החזיק ב-333.2 מיליון מניות של מיקרוסופט, שהם 3.1 מיליון מניות יותר ביחס לגייטס. 
פוקר ו-XBOX
לקהל חובבי הספורט מוכר באלמר בזכות קבוצת הכדורסל לוס אנג'לס קליפרס. את המועדון רכש ב-2014 תמורת שני מיליארד דולר מאיש העסקים דונלד סטרלינג שהורחק מהליגה בשל הערות גזעניות. בשנת 2019 חתם על עסקה עם חטיבת מחשוב הענן של אמזון, המתחרה הגדולה של מייקרוסופט, כשהחברה תשמש ספקית מחשוב הענן, שירותי הבינה המלאכותית וניתוח הדאטה של המועדון.
באלמר נשוי לקוני שניידר (שבעצמה עבדה במיקרוסופט) ולבני הזוג שלושה ילדים. משפחת באלמר נחשבת לתורמת נדיבה. כך למשל לאוניברסיטת אורגון תרמו השניים כ-50 מיליארד דולרים. בין תחביביו של באלמר: משחק ב-XBOX ופוקר, ואילו הסרט האהוב עליו סיפר הוא White Christmas בכיכובו של דני קיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה