פרנסואה בטנקורט מאיירס: היורשת של אימפריית לוריאל והאישה העשירה בעולם

את אור הזקורים, היא מחליפה בפסנתר וספרים, פועלת לשיפור יחסי יהודים-נוצרים ובזכות הירושה משפחתית נחשבת לאישה העשירה בתבל. מי את פרנסואה בטנקורט מאיירס?

מערכת ice | 
פרנסואה בטנקור מאיירס (צילום צילום מסך מערוץ היוטיוב Fondation Bettencourt Schueller)
פרנסואה בטנקור מאיירס ילידת 1953, היא אשת עסקים, סופרת ופילנתרופית צרפתייה. מדובר ביורשת היחידה ובבעלת השליטה בענקית הקוסמטיקה לוריאל (L’Oréal). הונה, נכון למאי 2023 (לפי המגזין פורבס), עומד על 86.4 מיליארד דולרים וממצב אותה כאישה העשירה ביותר בעולם.
ביוגרפיה עסקית
בטנקור מאיירס נולדה בבניילי-סור-סיין שבצרפת והיא דור שלישי לאימפריית הקוסמטיקה לוריאל: נכדתו של יוג'יו שולר מייסד החברה, ובתה היחידה של ליליאן בטנקור, שהובילה את החברה לאורך שנים ארוכות. היא חונכה חינוך קתולי קפדני ולאורך השנים הקפידה להתרחק מאור הזרקורים.
בטנקור מאיירס מכהנת בהנהלת החברה משנת 1997. ב-2017 עם מותה של אימה ליליאן בגיל 94, היא תפסה את מקומה כיו"ר חברת האחזקות המשפחתית Tethys SAS אשר מחזיקה בכ-33% ממניות לוריאל. אגב, סביב הירושה של בטנקור מאיירס התנהל משפט סנסציוני בצרפת, שזכה לסיקור תקשורתי רחב, וחשף מערכת יחסים מורכבת בין האמא לבת.
מוחקים את העבר
בטנקור מאיירס נשואה לז'אן פייר מאיירס, נכדו של רב שנרצח במחנה ההשמדה אושוויץ והיא אמא לשני בנים ז'אן ויקטור וניקולס. הרקע המשפחתי והעבר האפל של סבה ואביה אנדרה, שנחשבו לאנטישמים ותומכי הנאצים, דחפו אותה לפעול לשיפור היחסים שבין נוצרים ויהודים. בטנקור מאיירס אף פרסמה ספרים העוסקים בפרשנות לתנ"ך, כמו גם באלים ומיתולוגיה היוונית.
בטנקור מאיירס משמשת גם כנשיאת קרן הפילנתרופיה המשפחתית, התורמת בין היתר לפרויקטים חברתיים, לארגונים ומיזמים בתחומי המדעים והאומניות. כך, לוריאל והקרן המשפחתית העניקו סכום של כ-225 מיליון דולרים לשיקום קתדרלת הנוטרדאם מהשרפה שהתרחשה באפריל 2019. בין תחביביה הגדולים קריאה ונגינה על פסנתר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה