קריירה ולימודים

עוף טוב בקשיים: כ-100 עובדים יקבלו מכתב פיטורין

עוף טוב, החברה הגדולה בקבוצת צמח שאן לתחום המזון מהחי, מעסיקה כ-1,500 עובדים באזור בית שאן ומשווקת מגוון מוצרי עוף תחת מותגים שונים. אך פעילותה השוטפת היא הפסדית זה מספר שנים, על כן כמעט 8% מכוח העבודה ישלם את המחיר
מערכת ice | 
פיטורים (צילום shutterstock, אילוסטרציה AI)
כבר במהלך הימים הקרובים תפטר חברת המזון עוף טוב כ-100 עובדים, כחלק מתוכנית התייעלות הנגרמת בשל הפסדים מתמשכים. זוהי רק הפעימה הראשונה, ובעקבותיה צפוי גל פיטורים נוסף של עשרות עובדים נוספים. המספר הסופי של הפיטורים יקבע לאחר תהליך קביעת התקנים החדשים בחברה.
לפי הפרסום בכלכליסט, במסגרת יישום תוכנית ההתייעלות, גייסה עוף טוב את זאב קלימי, בכיר לשעבר בחברות המזון המובילות, שמונה למשנה ליו"ר החברה. במקביל, מאוחדים מערכי המכירות וההפצה של המשחטה והמוצרים הקפואים, בראשות גבי אדרי שכיהן בתפקידים בכירים בחברות אחרות.  

עוף טוב, החברה הגדולה בקבוצת צמח שאן לתחום המזון מהחי, מעסיקה כ-1,500 עובדים באזור בית שאן ומשווקת מגוון מוצרי עוף תחת מותגים שונים. אך פעילותה השוטפת היא הפסדית זה מספר שנים, אף שלפני כשנתיים התמזגה עם החברה האחות צמח תערובות כדי להרחיב את שליטתה על שרשרת הערך.
המיזוג ויתרונותיו לא הצליחו להתממש במלואם עקב המורכבות וההשקעות שנדרשו. התוצאות הורעו בשנה האחרונה בשל משבר כוח אדם במשחטות עקב מלחמת חרבות ברזל, שהוביל להעסקת עובדים זמניים יקרים. במקביל התנתקה החברה מאסם שטיפלה בהפצתה.
עוף טוב הגדילה את המחירים בכ-9% בדומה למתחרים, אך זה לא הספיק. המו"מ עם נציגי העובדים על התוכנית לא צלח, מה שעלול להוביל להשבתת מפעלי החברה על ידי הוועדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה