קריירה ולימודים

אלף עובדים זרים ומענקים: כך תתאושש התיירות הגוססת בישראל

קביעת חל"ת גמיש שיאפשר החזרת עובדים לסופ"ש, צמצום נטל המס והאגרות, הסרת מגבלת מקסימום של 5.7% אבטלה באילת והקלת בארנונה. נשיאות המגזר העסקי הציגה לוועדת הכספים את המתווה הדרוש להצלת המלונאות, דובי אמיתי: "חייבים לשנות תפיסה"
כפיר אדר | 
מלונות (צילום pixabay)
מעבר לחל"ת גמיש, הקלות בארנונה ומתן מענקים לענף התיירות, נשיאות המגזר העסקי הגישה לוועדת הכספים של הכנסת שורת המלצות עבור מצבו הקשה של ענף התיירות, כאשר יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, התייחס היום (רביעי) לנושא בוועדה.
"ענף התיירות והמלונאות הוא הענף בעל מקדם ההתאוששות הארוך ביותר וכל שקל שתשקיע הממשלה בשיקום הענף, תחזיר את ההשקעה פי כמה וכמה", טען אמיתי. "על הממשלה לשבת עם כל הגורמים הרלוונטיים במגזר העסקי ולצאת עם תכנית התאוששות וצמיחה לענף שהכי נפגע במשבר הקורונה".
"לעניין החל"ת חייבים לשנות את התפיסה. אם נמשיך לקבע את החל"ת כפי שהוא, נמשיך לעודד אנשים לא לחזור למעגל התעסוקה ולכם, חברי הכנסת- אסור להסכים לזה! אני עומד בראש מנהלת המעסיקים שהחזירה למעגל העבודה מאז תחילת פעילותה, יותר עובדים מכל גוף ממשלתי שהיה כאן אבל אנחנו חייבים להוריד את החל"ת מסדר היום ולאפשר את חזרתם של כלל העובדים".
פתרונות נשיאות המגזר העסקי לעניין שצוינו בנייר העמדה אשר הוגש לוועדת הכספים: 
• קביעת חל"ת גמיש, דבר שיאפשר גם למלונות שסגורים בשל אי הגעת תיירים מחו"ל, להחזיר את עובדיהם ולהיפתח בסופי שבוע לישראלים וגם לכלל המשק להחזיר עובדים 
• מימוש החלטת הממשלה להבאתם של 1,000 עובדים זרים לעבודה במקצועות הניקיון והחדרנות וצמצום נטל המס והאגרות
• תיקון החלטת הממשלה והסרת המגבלה של מקסימום 5.7% אבטלה בעיר אילת
• הקלות בארנונה ומענק הוצאות קבועות בחודשים יולי –דצמבר 2021
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה