קריירה ולימודים

הדרמה בחברות הבת של בזק ממשיכה: ההסתדרות הלאומית עולה למתקפה

המאבק על עובדי בזק בינלאומי ממשיך: ההסתדרות הלאומית תוקפת את תגובת ההסתדרות הכללית שטענה כי היא ועד עובדי yes משתפים פעולה עם ההנהלה, ומאיימת בתביעה. ברקע הדברים: בלאגן בין ועדי העובדים של חברות הבת של בזק
יהודה לוינגר |  1
פלאפון, בזק, yes (צילום לילך צור, יחצ)
לאחר שפרסמנו על הסכסוך בין וועדי העובדים של פלאפון ו-yes על עובדי בזק בינלאומי, המאבק מחריף כאשר ההסתדרות הלאומית שלחה מכתב התראה ליו"ר איגוד עובדי חברות התקשורת בהסתדרות הכללית, יקי חולצי, בטענה שפרסם לשון הרע בתגובתו ל-ice כי "ההסתדרות הלאומית וועד עובדי יס מתערבים בסכסוכים לא להם ומשתפים פעולה עם ההנהלה נגד העובדים אותם אנחנו מייצגים".
במכתב שנשלח על ידי עו"ד פז מזור אל יקי חלוצי - יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות הכללית נכתב כי תגובתו כוללת "האשמות שווא" נגד ההסתדרות הלאומית: "בפרסום הצגת מצג שקרי ופוגעני, לפיו מרשתי עושה יד אחת עם ההנהלה כנגד עובדים", נכתב במכתב ההתראה והוסיפו כי "האשמות השווא הפוגעניות העולות מתגובתך אינן נכונות, לשון המעטה. גם בעת מאבק בין ארגוני עובדים, ראוי לנהוג בתום לב ולא להאשים בהאשמות סרק את "המתחרים". נראה כי מדובר באמירות שמטרתן פגיעה מכוונת בפועלם של מרשתי, ובניסיון "לגנוב" עובדים לטובת ההסתדרות הכללית".
על הניסוח של חלוצי כי עובדי yes וההסתדרות הלאומית "משתפים פעולה עם ההנהלה נגד העובדים", כתבו במכתב ההתראה: "ההאשמה כאילו מרשתי פועלת כנגד אינטרסים של עובדים בשיתוף פעולה עם ההנהלה, היא אמירה חמורה, שאינה אמת".
עו"ד פז מזור דרש מיקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות הכללית, לחזור בו מתגובתו שמסר ל-ice, ולפרסם מכתב התנצלות כאשר באם לא התווסף איום לתביעת לשון הרע.
מההסתדרות הכללית מסרו ל-ice בתגובה למכתב ההתראה בשם ההסתדרות הלאומית: "מר יקי חלוצי קיבל את המכתב והמחלקה המשפטית בהסתדרות לומדת את הדברים".
ברקע הדברים: בחברת האם בזק מתכננים, ככל הנראה, לייעל את המערכת ולמזג את בזק בינלאומי בחברת yes, וזאת גם לאחר הפצצה שהטיל שר התקשורת יועז הנדל על ביטול הפיצול בין הספק לתשתית - דבר המייתר למעשה את חברת בזק בינלאומי כעצמאית. ועד עובדי פלאפון התאחד עם ועד עובדי בזק בינלאומי, בשם משותף "ועד אלפא" (כשם כלל חברות הבת של בזק "חברות אלפא") כדי להתאחד אל מול ההנהלה נגד התכנון של החברה לבזק בינלאומי. אז מה הבעיה? ועד עובדי yes יוצא נגד אותו "ועד אלפא" שכן עובדי בזק בינלאומי אמורים לחבור לחברת yes שמאוגדת בהסתדרות הלאומית, וזאת אל מול פלאפון ובזק בינלאומי (ובזק עצמה) שמאוגדת בהסתדרות הכללית.
ועד פלאפון, לאחר שהתאחד עם ועד עובדי בזק בינלאומי, קוראים לאיחוד של כלל 3 חברות הבת של בזק לוועד משותף, ובינתיים נלחם על העובדים של בזק בינלאומי לפני המיזוג עם yes. אולם בקרב עובדי yes רואים זאת כמהלך הזוי: "בעוד חלק גדול מעובדי בזק בינלאומי עוברים לעבוד ביס וכמות משמעותית מהם צפויים להצטרף לוועד יס, ועד פלאפון-אלפא מנסה בקרב מאסף תמוה לשכנע אותם להצטרף לוועד אלפא הפיקטיבי. אין בזה שום הגיון. איך ועד פלאפון יגן מרחוק על העובדים שנמצאים בכלל ב-yes. הדבר היחיד שאפשר להבין מהניסיון המוזר הזה, הוא שבשל קרבות פנימיים בהסתדרות הכללית יש מי שמנסה לנפנף בהצלחות על חשבון עובדי יס", אומר יו"ר ועד יס ומוסיף:
"ועד אלפא לא יודע מה העובדים שלנו צריכים, ולא מתכוון להגן עליהם. מבחינתו זו דרך לחזק את עצמו, והוא עושה זאת באמצעות הבטחות שווא שכבר היום לא מקוימות. עובדה, שני הוועדים התאחדו, ולכל אחד הסכם שונה. זאת, תוך מניפולציות, הכפשת ועד יס והטרדות ושידול עובדים להגיע לפגישות במקומות מוזרים, כדי לשכנע אותם לעבור ועד והסתדרות".
נציין כי על רקע החשש לפיטורים המוניים בחברת בזק בינלאומי, בחברת פלאפון ובזק בינלאומי הכריזו לפני חמישה ימים על סכסוך עבודה של העובדים וזאת לטענתם של ועד העובדים המשותף כי הדבר "נובע מסירובה של ההנהלה המשותפת לחברות אלפא לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ולנוכח תוכנית המאיימת על ביטחונם התעסוקתי".
יו"ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן (יו"ר ועד פלאפון) מסר אז כי "הגענו למצב אבסורדי וחסר תקדים בו הנהלה אחת המתיימרת לנהל את קבוצת אלפא מקיימת מו״מ עם שלושה ועדים, תוך יצירת הפרד ומשול באופן בוטה בין העובדים. בשטח כבר מתקיימת הלכה למעשה פעילות סינרגטית בין החברות הבנות, ולכן החלטנו שהגיע הזמן לעשות מעשה ולייצר יחידת מיקוח אחת עבור כלל העובדים. הכרזת הסכסוך היא רק צעד ראשון במאבק שלנו לשינוי פני המציאות וכללי המשחק באלפא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסתדרות לאומית עם ההנהלות (ל"ת)
    חן 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור