קריירה ולימודים

בכירים בנמל אשדוד משיבים אש: "מה ציפו? שהנמל ילך לשיפוץ ויעבוד רגיל?"

לאחר הטענה של ארגון יבואני התבואות, בכירים בנמל אשדוד אומרים ל-ice: "הרוב שקר, התיאבון שלהם לא נגמר, האיגוד הזה תמיד עושים רעש לעשיית רווחים, הם רוצים את הנמלים לעצמם"
אביחי דלאל |  2
נמל אשדוד (צילום שבתאי טל)
יו"ר איגוד יבואני התבואות, איתי רון שיגר היום (רביעי) מכתב לבכירי נמל אשדוד בו הוא תקף את הנמל על התנהלותו בתקופה האחרונה, אולם גורמים בכירים בנמל מסרו ל-ice כי המכתב שנשלח הוא ניסיון נוסף של האיגוד להשתלט על הנמלים.
"תקופה ממושכת שאנו, יבואני התבואות, מתרים בפניכם על המשבר הקשה בנמל אשדוד בפריקת אוניות התבואות" כתב איתי רון במכתב ופירט "המשבר כולל, בין היתר, זמני המתנה בלתי נסבלים עד לכניסת אניות לפריקה, מחסור חמור ב"ידיים" במהלך הפריקה, תקלות חוזרות ונשנות בציוד נמלי כמו מנופים, משפכים וכו'".
לאחר מכן פירט את הבעיות שהדבר גורם: "המשבר גורם לנזקים כספיים אדירים, למחסור בחומרי גלם לתעשיית המזון ולנזקים עקיפים גדולים. בשנת 2020, לפי נתוני רספ"ן, שהתה בממוצע אונית גרעינים בנמל באשדוד 159 שעות לפני תחילת פריקה, וסה"כ 337 שעות בממוצע שהם 14 ימים. אלה נתונים רעים, והמצב רק מחמיר. המצב רע עד כדי כך, שיבואנים 'דרומיים' מעדיפים לא לפקוד את נמל אשדוד, ובלית ברירה, פורקים בנמלי חיפה ובנמל מספנות ישראל".
רון גם סיפר על הבעיות אותן ראה מנקודת מבטו וסיפר על מכשולים שהוא רואה בתחומים של כוח אדם ורציפים. לטענתו של רון קיים מחסור חריף בעובדים.  לטענתו גיוס 50, או 100 עובדים " צעד מבורך בכיוון הנכון, אבל כלל לא מספק".
עוד הוסיף בנוגע לכוח האדם כי: "לפי נתוני רספ"ן, שיעור ההיענות אשתקד ב-2020 לידיים פורקות בצובר חופנים עמד על 28% בלבד ובשנת 2021 המצב אף גרוע מזה. גם לאחר שאוניה כבר סיימה את ההמתנה הארוכה מחוץ לנמל, ונכנסת לפריקה על פי כללי התור התפעולי, היא לא מקבלת מספר ידיים פורקות מספק, ואינה מטופלת באופן רציף במשך 3 משמרות ביום. להבנתנו חסרים בנמל, מאות רבות של עובדים על מנת לאפשר פריקה יעילה של מטעני התבואות, לנצל באופן מיטבי את התשתיות, שכבר קיימות בנמל, ולהעניק למקבלים שירות ראוי.  יש לגייס לאלתר מספיק עובדים, כדי לתת שירות ראוי. האמירות שלכם: 'בואו נחכה לפתיחת הנמל החדש, ואז יהיה בסדר' אינן מקובלות. אנחנו דורשים פתרון מיד".
האיגוד טען כי קיימת בעיה גם בניהול כח האדם וטען כי צריך למנות מנהלי פרויקטים. לאחר מכן רון התייחס לרציפים ואמר: "העברתם לאחרונה את הפורקים והמנופים מרציף 24 לרציף 21. אלא שרציף 21 עדיין לא הושמש, ולהבנתנו לא צפוי להיות מושמש באופן מלא לאורך שבועות. להזכירכם. תקופת הקיץ הינה התקופה הרגישה ביותר בתחום פריקת התבואות מדי שנה בשנה. היבוא של תבואות המאכל מגיע לשיא, התורים מתארכים, ובד בבד חלק מעובדי הנמל יוצאים באותה תקופה לחופשתם השנתית. דווקא בתקופה הכי עמוסה בשנה - בהגעת אוניות התבואות, שבה צריך כמה שיותר אמצעי פריקה, אתם גורעים אמצעים משמעותיים, ולא נותנים פתרון חלופי?! זהו כשל תכנוני".
לאחר מכן רון הוסיף כדוגמה את האניה Britta Oldendorf שהגיעה לטענתו לנמל אשדוד ב-14 ביוני ועליה מטען של 50,000 טון. שהתה בנמל 43.3 ימים. שיא שלילי (בינתיים) של כל הזמנים, עם היענות של 32% בלבד לידיים פורקות. לבסוף סיכם: "אתם התחייבתם בפני רספ"ן ובפני רשות החברות לשפר את השירות, התחייבתם בפני ועדת הכספים בכנסת לשפר את השירות. התחייבתם בפני ועדת הכלכלה בכנסת לשפר את השירות. ועם כל זאת, משנה לשנה השירות רק הולך ומתדרדר. נמל לא יכול לתפקד כך. במקום להרבות בהצהרות יח"צ ובאירועי סייבר  פשוט התחילו לעשות".
אולם גורמים בכירים בנמל אשדוד בשיחה עם ice טענו כי: "הרוב שקר, התיאבון שלהם לא נגמר, האיגוד הזה תמיד עושים רעש לעשיית רווחים, אנחנו בשידרוג עצום מה הם ציפו שהנמל ילך לשיפוץ ויעבוד רגיל? הם רוצים את הנמלים לעצמם". בהמשך אותם גורמים התייחסו לטענות האיגוד ואמרו כי אין מחסור בכוח אדם "אין סוף לבכיינות שלהם כל הנמלים בעולם בפקק שלם תראה בסין מה קורה בכל העולם פקקים, שיתנו לעובדים בנמל אשדוד במיידי לתפעל את רציף 25 במטענים שהם מדברים עלהם ולא תראה פקק אחד".

איגוד יבואני התבואות בתגובה: "כבר שנים רבות שכל מדדי השירות של נמל אשדוד בירידה - עד לרמה שלא רואים כמותה אפילו בנמלי העולם השלישי. יבואני התבואות (כמו כל יתר היבואנים), מבקשים סך הכל לקבל שירות יעיל ומהיר. זה הכל. תמונת המציאות מדברת בעד עצמה: אניות שוהות בנמל אשדוד מעל חודש (!),  בעוד שבנמלי טורקיה, מצרים ויוון, אניות דומות פורקות בימים בודדים (!) כבר שנים שהנהלות הנמל מבטיחות פתרונות "תוך חודש / חודשיים", אלא שהמצב רק מחמיר. ההשלכות על כלכלת ישראל, הפגיעה במשק הלאומי, בתשתיות וההשלכות על יוקר המחייה - ברורות ומיידיות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אוי ואבוי איך מנופאים מרוויחים 4 משכורות
    איתן 07/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הזוי
    סגור
  • 1.
    עלוקות (ל"ת)
    זלוטיקמן 07/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור