קריירה ולימודים

מהו האתגר הגדול ביותר של המנכ"לים היום?

נתונים מלמדים על טרנד הולך ומתחזק של עובדים ומנהלים העוזבים את מקום עבודתם ומחפשים כיוון חדש. נראה כי משבר הקורונה הגביר את ההתלבטויות של רבים לגבי התפתחותה של הקריירה שלהם ובעיקר יצר תחושות של חיפוש אחר משמעות והשתוקקות להרגיש סיפוק מהעשייה
ד"ר טלי תאני-הררי | 
טלי תאני הררי (צילום אילן בנדנה)
במהלך תקופת החגים התאספו יחד מנהלים ועובדים להרמת כוסית מסורתית וחגיגית לרגל השנה החדשה. גם אם מגבלות הקורונה יצמצמו את היקף המפגשים או יעבירו את המפגשים לזום, לטקס הזה יכול להיות תפקיד חשוב דווקא עכשיו בהגברת החוסן של החברה ובהעלאת תחושת המחוברות הארגונית של העובדים והמנהלים בחברה.
הטקס הזה משמעותי דווקא עכשיו, כי הנתונים מלמדים על טרנד הולך ומתחזק של עובדים ומנהלים העוזבים את מקום עבודתם ומחפשים כיוון חדש, עובדים ומנהלים המרגישים שהגיע הזמן לשינוי שיביא אותם אל מקום בו ירגישו טוב יותר. נראה כי משבר הקורונה הגביר את ההתלבטויות של רבים לגבי התפתחותה של הקריירה שלהם ובעיקר יצר תחושות של חיפוש אחר משמעות והשתוקקות להרגיש סיפוק מהעשייה.
הטקס הזה משמעותי דווקא עכשיו כשהנתונים מלמדים על כך שתחושת המחוברות הארגונית מתרופפת, שרבים מרגישים שהשייכות לארגון שבו הם עובדים מוגבלת, העבודה מרחוק, הניתוק הפיזי, כל אלה יחד תורמים לתחושה של ריק, של רצון למלא את החסר ושל חיפוש אחר משמעות.
האתגר הגדול של מנכ"לים כיום הוא לגרום למנהלים ולעובדים בארגון להבין שתחושת המשמעות שהם מחפשים לא חייבת להיות כרוכה בשינויים גדולים, בעזיבה של מקום העבודה, בחיפוש אחר מקומות וכיוונים חדשים. האתגר הגדול של מנכ"לים כיום הוא למצוא את הדרך לייצר משמעות לעובדים ולמנהלים בתוך הארגון.
נכון, מדובר בתהליך המצריך מחשבה, תכנון, התבוננות פנימה אל התרבות הארגונית, אל הצרכים של העובדים והמנהלים. אולם, לפני הכל, מדובר בהחלטה שהמנכ"ל צריך לקבל, החלטה שבבסיסה התובנה שכל חלק בארגון חייב להרגיש משמעותי.
החלטה כזו משמעותה גם שגיוס של "טאלנטים" מבחוץ חשוב פחות מהקנייה של תחושת משמעות לעובדים ולמנהלים הנמצאים כיום בארגון. החלטה המבקשת להפוך את  העובדים והמנהלים הקיימים לטאלנטים בפני עצמם, כל אחד ואחת עם תרומתו הייחודית.
תחושת המשמעות של העובדים והמנהלים קריטית לחיזוקו של הארגון בתקופה זו, קריטית לתהליכי השימור של ההון האנושי בארגון, קריטית לבניית ולחיזוק החוסן הארגוני בתקופה הפכפכה זו.
אפשר לקבל החלטה כזו כבר עכשיו, רגע לפני המפגש החגיגי עם העובדים, ולנצל את המפגש החגיגי להבהיר בפשטות ובכנות שהמטרה המרכזית של הארגון לשנה החדשה היא לתת לכל אחת ואחד בארגון תחושה של משמעות, כדי שהשנה שבפתח תהיה הרבה יותר מוצלחת, למרות האתגרים שעוד צפויים בה.
הכותבת: ד"ר טלי תאני-הררי, ראש החוג לתואר שני (MBA), בית הספר למנהל עסקים, המרכז האקדמי פרס
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה