קריירה ולימודים

ברביבאי נכנעת לאיומים ומקצרת לרופאים המתמחים את התורנויות

אחרי שהרופאים המתמחים נעמדו על הרגליים האחוריות לקראת תפוגת התוקף של היתר היקף שעות העבודה של מתמחים, ברביבאי מפרסמת הערב את היקף שעות ההעסקה החדשים 
מערכת ice | 
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי (צילום שריה דיאמנט, פלאש 90)
אחרי האיום בעיצומים קשים מצד הרופאים המתמחים, שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי תפרסם הערב (חמישי) לציבור את טיוטת היתר היקף שעות העסקת מתמחים ברפואה. פרסום הטיוטה למעשה תהווה תחילתו של המהלך להפחתת שעות העבודה לרופאים מתמחים בפריפריה עד להיקף של 18 שעות עבודה ויוגבל לעד שש תורנויות בחודש. 
בתחילת החודש הבא, עתיד לפוג תוקפו של ההיתר הכללי לשעות עבודה ומנוחה שבועית והיקף שעות נוספות במוסדות רפואיים. בשבועיים האחרונים החלו מאבקים של הרופאים המתמחים בישראל לקיצור תורנויות הרופאים הארוכות שעומדות היום על 26 שעות רצופות. בתכנון המקורי, צמצום שעות התורנות תוכנן ל-22 שעות לתורנות, והרופאים המתמחים איימו בעיצומים חריפים על המהלך שכבר כמעט והוכרז. הערב כאמור נראה שדרישות המתמחים נענו והקיצור יוביל לתורנות של 18 שעות.

בתמונה (מימין לשמאל) - יניב חדד, מנכ"ל חברת EMT אלקטרוניקה, רפי חדד, סמנכ"ל פיתוח עסקי פלקס ישראל, מירב קפלן, מנכ"לית איגוד ההייטק, אורנה ברביבאי, שרת הכלכלה והתעשייה, מריאן כהן, יו"ר איגוד ההייטק, ארבל ניסן, סמנכ"ל ובעלים חברת ניסטק ורון מלכה, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה
הערב תפרסם שרת הכלכלה והתעשייה את טיוטת ההיתר להתייחסויות הציבור שעיקרו הורדת היקף שעות העבודה ל-18 שעות והגבלה לעד שש תורנויות בחודש. המתווה המוצע יתחיל בעשרה בתי חולים בפריפריה כפי שהומלץ ע"י משרד הבריאות (למעט התמחות במקצועות כירורגיים) ויורחב באופן מדורג בחמש השנים הקרובות לכלל המתמחים בארץ. במקביל תבוצע עבודת מטה ע"י משרדי הבריאות, האוצר והר"י כדי לקדם את עקרונות היישום על היבטיו השונים. 
שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי התייחסה למהלך ואמר: "בשלה העת לשנות את ההיתר הקיים ולאפשר איזון נכון יותר למתמחי הרפואה בין שעות העבודה לשעות המנוחה. יש בכך כדי להבטיח מענה מיטבי למטופלים ולמתמחים אשר יובילו את מערכת הבריאות בראייה ארוכת טווח.
"הפתרון המוצע מביא לידי ביטוי את צורכי המתמחים לצד השיקולים המערכתיים. העובדה כי מדובר בחמש שנים ליישם את המתווה, תאפשר למשרדי הממשלה ולמערכת הבריאות כולה להיערך לשינוי המשמעותי שמביא ההיתר החדש. ההתמודדות עם נגיף הקורונה הוכיחה את תרומתה המשמעותית של מערכת הבריאות לאזרחי המדינה והדגישה ביתר שאת את חשיבות שימור היתרון האנושי של הצוותים הרפואיים גם בעתיד. בתאריך ה-6 לאוקטובר אחתום על ההיתר הקבוע, אני סבורה כי שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים יביא לביצוע מיטבי של ההיתר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה