קריירה ולימודים

קהילת הלהט"ב תקבל מיליונים: אלו הערים שישקיעו במרכזים חדשים

6.5 מיליון שקלים לקהילת הלהט"ב ברחבי הארץ: 63 רשויות מקומיות חתמו על הסכמי ההצטרפות במסגרת ה"קול הקורא" של המשרד לשוויון חברתי במסגרתו יעניקו שירותים ייעודיים לקהילה הגאה. הרשימה המלאה בפנים
כפיר אדר |  4
מצעד הגאווה (צילום פלאש 90)
כחצי שנה לאחר פרסום ה"קול הקורא" לרשויות מקומיות לפיתוח וביצוע תכניות למען קהילת הלהט"ב", לא פחות מ-63 רשויות חתמו על ההסכמים מול המשרד לשווין חברתי, רבות מהן בפריפריה החברתית-גאוגרפית של ישראל.
מדובר ברשויות מקומיות בהן לא פועל כיום מרכז ייעודי לאוכלוסיית הלהט"ב, כאשר לכל רשות יוקצה סכום של 93 אלף שקל, אליהם תצטרך הרשות להשלים 10% נוספים עד לסך של 103 אלף שקל. סך הכל יוקצו למיזם כ-6.5 מיליון שקל. בהמשך, ייחתמו הסכמים מול רשויות מקומיות בהן כבר פועל מרכז עבור קהילת הלהט"ב, בתקציב נוסף.
לפני כחצי שנה פרסם המשרד לשוויון חברתי "קול קורא" לרשויות מקומיות למתן שירותים לקהילת הלהט"ב. המיזם, פרויקט הדגל של התכנית המשרדית למתן מענים לקהילת הלהט"ב, הינו רכיב מרכזי בתוכנית הרחבה של המשרד שמטרתה לספק כתובת וקורת גג ממשלתית לקהילה הגאה בישראל. 
הרשויות המקומיות שכבר הצטרפו למיזם: אור יהודה, אורנית, אזור, אילת, אפרת, אריאל, אשכול, בני שמעון, בנימינה-גבעת עדה, בת ים, גבעתיים, גולן, גזר, דימונה, דרום השרון, הגליל התחתון, הוד השרון, הרצליה, חבל אילות, חדרה, חולון, חוף הכרמל, חריש, יהוד-מונוסון, יואב, יקנעם עילית , ירוחם, כוכב יאיר, כפר ורדים, כפר יונה, כפר סבא, כרמיאל, לב השרון, להבים, לוד, מבואות החרמון, מודיעין-מכבים-רעות, מטה אשר, מטה יהודה, מעלות-תרשיחא, מרחבים, משגב, נס ציונה, נשר, נתניה, עכו, עמק הירדן, עמק המעיינות, עפולה, פתח תקווה, קצרין, קריית אונו, קריית ביאליק, קריית טבעון, קריית עקרון  ראשון לציון, רמת גן, רמת השרון, רמת ישי, רמת נגב, רעננה, שוהם, שער הנגב.
טרם קבלת התקציב, התחייבה כל רשות בביצוע סקר מיפוי צרכים ובבניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח עבור הקהילה הגאה בעיר. ביתרת הכסף, תוכל הרשות לבצע אינספור שירותים חברתיים שונים מתוך סל פעילויות שהמשרד הכין, וביניהן: תכנית הקמת מערך מתנדבים עירוני גאה, הכשרות לעובדי הרשות במתן שירותים ללהט"ב, קבוצות חברתיות וטיפוליות לטרנסג'נדרים, משפחות של להט"בים, והורים מאותו מין, פעילויות לאזרחים ותיקים להט"בים ועוד.
לאוכלוסיות הלהט"ב השונות בישראל מאפיינים חברתיים, כלכליים ובריאותיים ייחודיים, המבחינים בינן לבין יתר מגזרי האוכלוסייה בישראל. בשונה ממגזרים אחרים, קשה לאפיין את אוכלוסיית הלהט"ב כמקשה חברתית או כלכלית אחת. בשנים האחרונות רבים מקרב אוכלוסיות הלהט"ב סובלים עדיין מאפליה, ומשלמים בבריאותם הנפשית ובמצבם הכלכלי והחברתי על נטייתם המינית או העדפתם המגדרית.
כמו כן, להט"בים מכלל המגזרים החיים בישראל סובלים מאלימות פיזית, מילולית, נתק משפחתי, אפליה תעסוקתית ובגישה לשירותים ומוצרים רק בשל נטייתם המינית. לאור כל אלה, גיבש המשרד לשוויון חברתי תכנית לשיפור מצבן של אוכלוסיות להט"ב החיות במדינת ישראל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הטרור הלהט"בי!! שימו לב למניפולציות המטורפות שלהם
    יהודי 10/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הטרור הלהט"בי!! שימו לב למניפולציות המטורפות של אנשי הקהילה הגאה. כחלק מהנדסת הודעה של התקשורת, כל מי שחושב שלהט"ב זה סטייה מצויר ע"י התקשורת כחריג וקיצוני. אף על פי שהרוב המוחלט (90% מהעם) אוחז בדעות שכאלה- אותם מביעי דעות נתפסים ע"י התקשורת ונעשה עליהם שיימינג אישיותי, אשר כל מי שחושב שלהט"ב זה סטייה מצויר ע"י התקשורת כחריג וקיצוני, במטרה לצייר קונצנזוס מדומה שעליו מסכים כל החברה שאין זה ראוי ושכביכול יש תמיכה בדרכי הלהט"ב, אף על פי שבפועל רוב העם מסויג ואינו תומך בכך- וזהו כוחה העצום והמסוכן של השליטה של המיעוט הרועש של אנשי הלהט"ב בשיח, בתקשורת והאקדמיה. דעות אנטי-להט"ביות אינן קיצוניות, אלא הם הנורמה, ולמעשה הם מביעים את העמדה הכי מתונה שקיימת, ובטח את העמדה בעם ישראל במשך אלפי שנים. בפועל, אותם אידיאליסטיים להט"בים מנסים בשם ה"חופש" ובשם ה"נאורות" להציג מציג שווא כאילו עמדות אלה קיצוניות, אך בפועל אותם אידיאליסטיים הם אלה הקיצוניים האמיתיים שמנסים לעשות שינוי תודעתי אלים בשיח דרך אותם אסטרטגיות. אותם אידיאליסטיים להט"בים שמתיימרים לייצג חופש, ליברליזם וסובלנות- הם הדיקטטורים האלי
    סגור
  • 3.
    התנגדות לתופעת ההומוסקסואליות אינה פוביה!
    יהודי 10/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנגדות לתופעת ההומוסקסואליות אינה פוביה! – הוגי הלהט"ב ניסו בעורמה (והצליחו) להחדיר בכוח לתודעה הציבורית שהתנגדות לסטיית ההומוסקסואליות הינה לא מוסרית ושלילית, וכדי להכניס קונוטציה שלילית לתיוג של אותם מתנגדים הם החליטו להשתמש בסיומת 'פוביה'. משמעות המילה פוביה היא פחד, וזה בא מהז'רגון הרפואי-פסיכולוגי של איבחון הפרעות נפשיות. התיוג בא לרמז לאותם המתנגדים להם מסר של "אתם לא מספיק שפויים, נאורים, אתם מפחדים, ההתנגדות שלכם נובעת מהפחד שלכם וחוסר היכולת שלכם לקבל את השונה". כמובן שמדובר במניפולציה שפתית זולה, שלבסוף כן עבדה על התודעה הציבורית ונכנסה ללקסיקון הפופולרי, אך עם זאת חשוב שלא ליפול לאותה מניפולציה של השיח.
    סגור
  • 2.
    טפוווו
    מנחם 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    די לטרור הלהטב״י ??????????????????
    סגור
  • 1.
    הריסת החיים האנושיים
    יהודי גאה בעם ישראל 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לאן הגענו ? איפה הבריאות הנפשית שהייתה בשנים שעברו ? אנחנו בעצמנו מוחקים את דור ההמשך ! למה כולם צריכים להיחשף לזה ???
    סגור