קריירה ולימודים

דני יתום הפסיד: זה הוועד הנבחר בלאומי שיילחם במנכ"ל

ברקע סכסוך העבודה החריף בין ועד העובדים ובין המנכ"ל חנן פרידמן, עובדי בנק לאומי יצאו לבחור בוועד שינסה להוציא כמה שיותר הישגים מול ההנהלה. אל מול הוועד הנוכחי התמודדה קבוצה חדשה ששכרה את שירותיו של דני יתום ומשרד הפרסום שלו
יהודה לוינגר | 
דני יתום רון לוי (צילום ישיל שלמה תומר נויברג פלאש90)
הוועד הקיים בראשותו של רון לוי, שהוביל מחאה חריפה מול המנכ"ל חנן פרידמן, ניצח בבחירות לוועד, כאשר על הדרך הביס את ששת מתמודדי "הוועד החדש" שאפילו שכרו את שירותיו של משרד הפרסום של ראש המוסד לשעבר, דני יתום.
נזכיר, ביום שני, יצאו עובדי בנק לאומי להצביע לבחירות לוועד העובדים. על הפרק: יו"ר הוועד הארצי, רון לוי, שניסה לקבל את אמון העובדים במאבקו מול המנכ"ל חנן פרידמן, בסכסוך עבודה חריף. 8,200 עובדי הבנק בחרו ברוב מוחץ בוועד הנוכחי והכניס את שבעת המתמודדים מחדש כנציגי המחוז בוועד הארצי. הוועד הנוכחי רץ במחוז הגדול ביותר בבנק.
 
כאמור, הוועד הנוכחי בראשות רון לוי, רץ תחת השם "הוועד לביטחון לאומי" והתמודד מול ששת מתמודדי "הוועד החדש" ששכרו את שירותיו של ראש המוסד לשעבר דני יתום וחברת ההשפעה והתודעה שבניהולו - CIY GROUP.
לוי נכנס לתפקידו לפני כשנה לאחר פרישתה של היו"רית הקודמת מירי רבינו. במהלך הכהונה, הוביל הוועד הנוכחי מאבק מול הנהלת לאומי על מספר "מהלכים חד-צדדיים" שפגעו בזכויות העובדים והשפיעו לרעה על שירות הלקוחות. הוועד פתח בסכסוך עבודה והביא הישגים, בהם מענק התשואה הגדול ביותר בעשור האחרון - הישג שעל הקרדיט עליו נוצר מאבק מול הנהלת בנק לאומי שהבהירה כי הבונוס אינו קשור לוועד כלל.
הבחירות לוועד בלאומי מתקיימות לכל מחוז בנפרד, ובכל מחוז מתחלקות לוועד פקידים ולוועד מנהלים. כל מחוז שולח מספר נציגים, לפי גודלו, לוועד הארצי – פקידים ומנהלים בנפרד. לאחר מכן, חברי הוועד הארצי בוחרים את היו"ר הארצי המייצג את כל הפקידים והמנהלים. מכיוון שמספר הפקידים בבנק גבוה יותר ממספר המנהלים, יו"ר הוועד הארצי הינו פקיד. 
מחוז ההנהלה הראשית וקש"ב (קריית שירותי בנק לאומי), מונה כ-4,000 עובדים ולכן הוא מהווה את המחוז הגדול והמשפיע ביותר לבחירות בבנק. מחוז זה שולח כ-7 נציגים לוועד הארצי, מתוך כלל 18 נציגי המחוזות. כאמור, הוועד הנוכחי ניצח בבחירות ושמר על כל שבעת המקומות במחוז.
לאחר התוצאות, אמרו גם בוועד הנכנס כי הצעדי המרכזי מבחינם יהיה  לגבש הסכם קיבוצי חדש שיחליף את ההסכם הקיים שאמור לפוג בתקופה הקרובה. על הפרק: העלאת שכר העובדים והמנהלים, הגדלת מכסת הקביעויות לעובדים מקצועיים ומנוסים,  הקטנת העומסים בסניפים וביחידות המטה, החלת תוכנית סדורה לפיתוח, הכשרה וקידומי עובדים ועוד.
יו"ר הוועד הארצי רון לוי מסר כי "תודה לאלפי עובדי לאומי על האמון ותמיכה. הכוח הוא באחדות, כבר מהיום נפעל להקים ועד חזק שייצג את כלל העובדים: נשים וגברים, צעירים וותיקים, עובדים זמניים ועובדים קבועים. הוועד יפעל לשימור ולשיפור הביטחון הכלכלי והתעסוקתי של כל עובדות ועובדי לאומי, ויבטיח את ביטחון עתיד השירות ללקוחותינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה