קריירה ולימודים

העיתונאים שנתבעו בענק יקבלו גלגל הצלה? קמפיין חדש ברשת

לאחר ששני כתבי 'מעריב' לשעבר נתבעו ונאלצו לשלם פיצוי בגובה של 25 אלף שקל, החל ארגון העיתונאים בקמפיין גיוס כדי לסייע להם משום שלא זכו להגנה משפטית מהעיתון שהחליף בעלות. האם יעמדו ביעד?
מערכת ice | 
אבי אשכנזי (צילום אודי פורטל, עבור אגודת העיתונאים בתל אביב)

אבי אשכנזי ששימש ככתב ״מעריב״ עד לפני כעשור, נדרש לאחרונה לשלם יחד עם כתב נוסף פיצוי בגובה של 25 אלף שקל (לא כולל שכר טרחה של עורך דין) בתביעת דיבה על כתבות שהתפרסמו לפני 11 שנים ב״מעריב״. כעת, ארגון העיתונאים מנסה לסייע לכתב לשעבר.

הכתבות עסקו בגור פינקלשטיין, עורך-דין לשעבר אשר ישב בכלא בעקבות הרשעה בשורה של עבירות קשות, וייחסו לו מעורבות בתוכנית לרציחת איש דת מוסלמי ופיצוץ מסגד חסן בק בתל-אביב.
 



בסופו של דבר הסתבר שמידע מוטעה הגיע לידי כתבי המשטרה ובהם אבי אשכנזי בעת תדרוך משטרתי ובתביעת לשון הרע נקבע פיצוי נמוך יחסית לתובע, משום שהתביעה הוגשה מספר ימים לפני התיישנות המקרה ולא נעשה כל ניסיון להתייחס לפרסומים במועדם.
 

בקמפיין הגיוס למענם נכתב: "העיתון ״מעריב״ נסגר זה מכבר והחליף בעלות, כך שבניגוד להתנהלות המקובלת בגופי תקשורת פעילים, הכתבים לא קיבלו הגנה משפטית על פעילות שנעשתה במסגרת עבודתם ובתום לב. אנחנו נוודא שעיתונאים לא ימצאו עצמם ללא הגנה גם בעת העברת בעלות או סגירת כלי תקשורת. עיתונאים זכאים להגנה מלאה על כל פעולה שנעשית בתום לב במסגרת עבודתם".
לסיום הוסבר: "ארגון העיתונאים קורא לכם לתת יד ולתמוך בתקווה כי יהיה זה המקרה האחרון בו עיתונאים מופקרים ע"י מעסיקם לשעבר. מטרתנו היא לגייס 25 אלף ש"ח ולהשיב את מלוא ההוצאות אותם נאלצו לספוג במקרה זה". עד כה נאספו אלפי שקלים במסגרת הקמפיין ועיתונאים רבים שיתפו את הגיוס.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה