קריירה ולימודים

וורן באפט לא יעצור שביתה במפעל שבבעלותו, זו הסיבה

השביתה של עובדי מפעל הפלדה בארצות הברית עוררה סערה במהלך השבוע. המפעל פועל תחת חברת בת של וורן באפט, הסנטור ברני סאנדרס שיגר מכתב לבאפט שהשיב כי יישוב הסכסוך לא תחת אחריותו
מערכת ice |  2
וורן באפט (צילום מתוך עמוד הפייסבוק Warren Buffett Investing)
אחד האנשים העשירים בכדור הארץ, וורן באפט נמצא בבעיה מסויימת. ברקשייר הת'אוואי אותה הוא מנהל מחזיקה בחברת Precision Castparts שתחתיה מפעל "ספיישל מטאלז". עובדי המפעל שובתים, הסנאטור ברני סאנדרס יצא במכתב לבאפט שטען השבוע כי זה לא תלוי בו ליישב את השביתה של 450 עובדי הפלדה בחברה.
הסנטור ברני סאנדרס שיגר מכתב למנכ"ל "ברקשייר הת'אווי" שבו הוא ביקש ממנו להתערב בשביתה של ארגוני עובדי הפלדות במפעל "ספיישלז מטאלז" בהאנטינגטון ווסט וירג'יניה.  השביתה נמשכת כבר שלושה חודשים. המפעל היא יחידה של Precision Castparts שנמצאת בבעלות ברקשייר של באפט. 
 
"בזמן שהחברה הזו וברקשייר הת'אוואי מצליחות ו אין שום סיבה שעובדים שמועסקים על ידך יחששו אם הם יצליחו להאכיל את ילדיהם או לדאוג לבריאות שלהם" כתב סאנדרס לבאפט "אין שום סיבה שרמת החיים של האמריקאים שעובדים קשה תרד, אתם יכולים לעשות יותר בכדי לסייע להם". 
במכתב סאנדרס התייחס להצעה שניתנה לעובדים. חוזה ללא העלאה בשכר בשנה הראשונה, מענק חתימה של של 2,000 דולר ולאחר מכן השכר יגדל ב-1% בשנה השנייה ועוד -2% בשלוש השנים הבאות. החברה רוצה להעלות את עלות הכיסוי הבריאותי לעובדים מ-275 דולר לחודש ל-1,000 דולר. וזה צמצם את זמן החופשה שהם כבר צברו. סאנדרס כינה את ההצעה הזו באותו המכתב: "מקוממת ומעליבה". 
באפט הגיב במכתב משלו שבו הוא מציג את ה"אני מאמין" של ברקשייר הת'אוואי לפיה, ניהול החברות שבבעלותה בידי המנהלים של חברות הבת. "החברות שלנו מתמודדות באופן פרטני עם החלטות העבודה והכוח אדם שלהן (למעט בחירת המנכ"ל) אני מעביר את מכתבך למנכ"ל Precision Castparts, אבל לא ממליץ לו כיצד לפעול. הוא אחראי לעסקיו".
בניגוד לרבים אחרים מהאנשים העשירים ביותר במדינה, באפט מיקם את עצמו כמי שמודאג מהעובדים ואי השוויון בהכנסה. הוא קרא להעלאת מסים על העשירים והתחייב למסור את רוב הונו.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התחייב והצהיר
    באפט 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אך במבחן המעשה, לא עשה את שביכולתו לעשות, אז מה עשינו בזה .
    סגור
  • אומר מה שהציבור אוהב לשמוע ועושה מה שטוב לעצמו
    פוליטיקאי 01/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שיש לו מטבע על העין לא יכול לראות אף אחד ממטר... ולכן יש גלגל שמסתובב פעם עשיר מחר עני!
    סגור