קריירה ולימודים

הנדל בצעד עבור צעירים בפריפריה: זה הסכום שיושקע

משרד התקשורת מקצה תקציב לעידוד צעירים בפריפריה להשתלבות בתחום התקשורת והמדיה על ידי קידום יוזמות ותכניות העשרה ברשויות המקומיות. התקציב: מיליון וחצי שקל 
מערכת ice | 
יועז הנדל (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
משרד התקשורת מציג היום (ראשון) מודל חדש לקידום תכניות העשרה לצעירים בתחומי התקשורת, בעיקר בפריפריה, וזאת לאחר שלדברי המשרד, המודל הישן - כספי התמיכות של משרד התקשורת למוסדות ציבור המקיימים שידורים קהילתיים לא הוכיחו את יעילותם ואלו אינם מקדמים את האינטרסים הציבוריים הרלוונטיים עליהם אמון המשרד.
בכך המשרד למעשה יקבע מבחנים חדשים למתן כספי תמיכות לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה, ולפיהם יופנו תקציבים לפרויקטים ייחודיים שיעשירו ויקדמו את תחום התקשורת והשידורים הישראלי העתידי.
 

המודל החדש יעניק תקצוב בשווי של עד  150,000 שקל לטובת כל תכנית העשרה לנוער בתחומי התקשורת והמדיה בכלל והיצירה המקומית הישראלית בפרט שתפעיל רשות מקומית בהתאם למבחני התמיכה החדשים.
במסגרת המודל החדש, משרד התקשורת יתמוך ברשויות מקומיות בפריפריה שיעודדו צעירים להשתלב בתחום התקשורת והמדיה על-ידי קידום יוזמות ותכניות העשרה שונות בתוך הרשויות, מתוך הבנה כי ברשויות המקומיות קיימים הידע והכלים הנדרשים לפיתוח יוזמות ותכניות כאמור בהתאם לאופי הרשות, מאפייני תושביה וכן הצרכים המקומיים הייחודים לכל רשות.  פיתוח וקידום של תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה, יאפשרו, בין היתר, לחשוף צעירים למקצועות התקשורת השונים, לחזק את תחושת המסוגלות של הצעירים באמצעות התנסות מעשית ולעודד צעירים מרקעים חברתיים ומגוונים להשתלבות בתחום. באופן זה, יינתן ביטוי למגוון התרבותי והחברתי הישראלי גם בתחום התקשורת.
 
התמיכה תהיה עבור תכניות העשרה בתחומים: הפקה, עריכה, בימוי, תסריטאות, תחקירנות וליהוק כמו גם כתיבה ועריכה עיתונאית. התמיכה תעודד השקעה ביצירה ישראלית מקורית. לצד אלה, התמיכה תעודד תכניות העשרה שנועדו להקנות כלים ומיומנויות לשימוש בפלטפורמות ויישומים דיגיטליים לרבות רשתות חברתיות וכן הקניית כלים לצריכה ביקורתית של תקשורת על כל סוגיה.
בהתאם למבחנים החדשים למתן כספי תמיכות של משרד התקשורת לרשויות מקומיות המפעילות תכניות העשרה לנוער בתחום התקשורת והמדיה, ועדת התמיכות של המשרד תבחן ותעניק תמיכות על בסיס הקריטריונים הבאים: תכניות חדשניות, עשירות ומגוונות המוסיפות ידע חדש; תכניות מעשיות הכוללות מתן כלים שיובילו לניסיון מעשי בתחום התקשורת; מוסדות חינוך וארגונים לרבות חברות הפקה וגופי שידור שייצרו תכנית העשרה לנוער בפריפריה, באזורי עדיפות לאומית וממעמד סוציו אקונומי נמוך.
 
במילים אחרות: ערוץ "הטלוויזיה החברתית" יפסיק לקבל מענקים ממשרד התקשורת, כנראה לאחר ביקורות רבות שנשמעו על התכנים בעלי עמדות שמאל קיצוני. בנוסף, המודל החדש יעניק תקצוב על סך של 1.5 מיליון שקל לשנה.
שר התקשורת יועז הנדל: "הגיע הזמן לשנות את מודל התמיכות של משרד התקשורת, להתאימו לעולם השידורים החדש,  ולתת מענה לצורך החיוני בגיוון הקולות ועולמות התוכן בתחום התקשורת והשידורים הישראלי.   אחד מתפקידיה של התקשורת, הוא לשקף ולייצג את הסיפור הישראלי השלם שכולל התיישבות, ציונות ומגוון תרבותי עשיר. מודל התמיכות החדש יעודד צעירים בפריפריה להשתלב בתעשיית השידורים והעיתונות, ויתן ביטוי לאוכלוסיות נוספות שסבלו מתת יצוג בתקשורת עד כה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה