קריירה ולימודים

מענקי ענק לזכאים: זו התוכנית של השרים בפריפריה

שר הנגב והגליל ושרת העליה והקלטה אישרו היום תוכנית בהיקף של 22 מיליון שקלים במטרה לנצל את גל העליה שמגיע ארצה בימים אלה. מי הזכאים שיקבלו כסף כדי להתיישב בפריפריה?
מערכת ice |  1
מענקים (צילום pexels, פלאש 90, freepik)
אם כבר גל עליה כפוי על מדינת ישראל, נראה שהממשלה מתכוננת לנצל את העלייה כדי לפתח את הפריפריה במענקים שמנים לבעלי מקצועות מסוימים שקיים בהם חוסר במקומות המרוחקים.
שר הפריפריה עודד פורר ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הביאו היום לדיון בקבינט הנגב והגליל תוכנית מענקים שתעודד את העולים שמגיעים בימים אלה בעקבות המלחמה באוקראינה, ובעלי הכשרה למקצועות חסרים באיזור כמו מהנדסים ורופאים, להשתקע בפריפרייה תמורת מענקים.
תוכנית המענקים אושרה בוועדת הנגב והגליל שלאור גל העלייה התכנסה בפעם הראשונה בראשות השר פורר. מתווה התוכנית צפוי לכלול תקציב של 22 מיליון שקלים לטובת מענקים לרופאים ובעלי מקצועות הנדסה שיבחרו לגור במקומות המרוחקים. 
מדובר במענקים של עשרות אלפי שקלים למי שייבחר להשתכן בערי הפריפרייה ולא במרכז. בנוסף תעניק התוכנית תמיכה לרשויות המקומיות כדי לפתח את מערך הקליטה בהן באמצעות סל תמריצים לשיפוץ וציוד של מועדוני העולים ופעילויות התרבות בערים.
השר פורר אמר בעניין, "עליית החירום ליישובי הנגב והגליל תביא להרחבת מאזן ההגירה החיובי, תתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק ההתיישבות באזורים אלה לצד סיוע בצמצום פערי תעסוקה ומתן מענה למקצועות בהם קיים מחסור. אני רוצה להודות באופן אישי לחברתי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה על שיתוף הפעולה והתמיכה בתוכנית.
 
מדינת ישראל מחויבת לסייע לעולים ומזהה את ההזדמנות להרחבת ההתיישבות בגליל ובנגב. זו הזדמנות לנגב ולגליל לצמיחה משמעותית, עליית החירום ליישובי הנגב והגליל תביא להרחבת מאזן ההגירה החיובי, תתרום לצמיחה כלכלית ולחיזוק ההתיישבות באזורים אלה לצד סיוע בצמצום פערי תעסוקה ומתן מענה למקצועות בהם קיים מחסור. הכוונת עולים לקליטה בנגב ובגליל לצד הגברת יכולת קליטת העלייה של הרשויות המקומיות באזורים אלה, עולה בקנה אחד עם חוק עדיפות לאומית. אין ספק כי להתיישבות בנגב ובגליל פוטנציאל גבוה יותר להצלחת הליכי הקליטה של העולים והשתלבותם בחברה הישראלית שכן כאשר עולים מהתפוצות יודעים שיגיעו לסביבה עם ניסיון רב בקליטת עליה, אוהדת ועם תמיכה חברתית, הם מגלים פחות חשש מהעלייה לישראל".
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה התייחסה ואמרה, "החלטת הממשלה שהשר פורר ואנוכי מביאים היום היא צעד ראשון וחשוב לחיזוק ההתיישבות בנגב ובגליל וחיזוק העולים אשר יבחרו לגור באיזורים אלו. יחד נתמוך ברשויות הקולטות וגם בעולים החדשים כמשימה לאומית חשובה שתוביל לתנופה וצמיחה של החברה הישראלית ושל ההתיישבות בכלל איזורי הארץ. אני מודה לחברי השר פורר על שיתוף הפעולה שקיים בין שני המשרדים, הנגב גליל ומשרד העליה והקליטה, במיוחד בתקופה זו שאנו נצבים באחת מהשעות החשובות של המדינה בקליטת עלייה לישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    "מענקי ענק"?? באמת? (ל"ת)
    הגזמתם 03/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור