קריירה ולימודים

מענקי העבודה יגדלו: האם גם אתם תהיו זכאים?

ועדת הכספים החלה להכין את הצעת החוק להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק העבודה לשנה הנוכחית. יו"ר הוועדה, ח"כ קושניר: "מבקש ממשרד האוצר לבחון בחיוב את ההגדלה של מענק העבודה, מעבר ל20% המוצעים"
מערכת ice | 
מענק (צילום Magma Images, pexels)
ועדת הכספים החלה היום (שני) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה בשנת 2022.  הדיון עצמו עסק בתוכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן, שכוללת שלושה מרכיבים: הגדלת הכנסה פנויה למשפחות עובדות, וסיוע לעובדים בשכר נמוך. מעבר לכך, התוכנית כוללת הפחתת מיסים, מכס 0 אשר נכנס לתוקף ממש בימים אלה, וסבסוד צהרונים באשכול 4 ו-5, מה שלא היה עד כה.
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר פתח את הדיון: "היום כנראה לא נסיים לדון בחוק, שהינו חוק מורכב, אני כבר רוצה לומר למשרד האוצר, לבקש, שתבחנו בחיוב את ההגדלה של מענק העבודה, מתוקף הבנה שזה גם כלי שמגדיל את ההכנסה הפנויה לשכבות החלשות ומעודד אותן להישאר ולעבור בשוק התעסוקה. לקראת הדיון הבא אבקש תשובות. בנוסף אנחנו חייבים לחשוב איך אנחנו הופכים את התשלומים של מענק העבודה לתדירים יותר, כדי לקשר בין השכר לעבודה, שאנשים מקבלים את המענק בשנה עוקבת, לא תמיד הם מבינים למה, וזה יכול לפגוע בתמריץ שאנחנו רוצים לייצר".
 
ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה התנגד: "בכל הנושא של מענק עבודה או מס הכנסה שלילי, קבע המחוקק משום מה שהגדרת עובד בחוק היא מגיל 23. זה לא נכון ולא חכם, יש הרבה מאוד עובדים ועובדות, גם במגזר החרדי, הערבי והכללי, שבגיל 21 יכולים להיות נשואים עם ילד ולקבל את הזיכוי למענק או למס הכנסה שלילי. הגשתי הצעת חוק לתקן את העיוות המובנה הזה והיא כבר נדונה דיון ראשון בוועדת השרים לחקיקה, כעת הגשתי זאת לוועדה כהסתייגות לחוק והיא משתלבת היטב עם התוכנית הכלכלית שהוועדה דנה בה. כאשר זה מגיע עם תוכנית כוללת הדבר משתלב עם כל האג'נדות של עידוד תעסוקה, ויגרום לכך שלא תהייה אפליה בין עובדים. אני מבקש שהוועדה תכניס את התיקון הזה בחוק שלפנינו".
קושניר סיכם את הדיון ופנה למשרד האוצר לבחון הגדלה של מענק העבודה לזכאים: "מבקש ממשרד האוצר לבחון בחיוב את ההגדלה של מענק העבודה, מעבר ל20% המוצעים, מתוקף הבנה שזה גם כלי שמגדיל את ההכנסה הפנויה לשכבות החלשות ומעודד אותן להישאר ולעבור בשוק התעסוקה. לקראת הדיון הבא אבקש תשובות. בנוסף אנחנו חייבים לחשוב איך אנחנו הופכים את התשלומים של מענק העבודה לתדירים יותר, כדי לקשר בין השכר לעבודה, שאנשים מקבלים את המענק בשנה עוקבת, לא תמיד הם מבינים למה, וזה יכול לפגוע בתמריץ שאנחנו רוצים לייצר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה